belastingaangifte op niet-ontvangen loon

Wout13
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

belastingaangifte op niet-ontvangen loon

#1 , 07 mei 2025 14:08

Mijn werkgever is recent failliet gegaan. Ik moet echter nog wat loon van 2024 ontvangen. Ik neem met contact op met de FOD Financiën om te vragen hoe het dan juist werkt met de belastingaangifte. De dame aan de telefoon vertelde me dat het loon dat niet ontvangen is niet moet aangeven worden aan de belastingen maar dat de vakbond hier wel raad mee weet. Dus ik neem contact op met de vakbond. Daar vertelde men dat het loon dat niet ontvangen is inderdaad niet moet aangegeven worden op de belastingaangifte, want als ik het via het Fonds van Sluiting der Ondernemingen kan recupereren, betaal ik daar dan belastingen op. Maar de FOD Financiën zou me hiermee wel concreet mee kunnen verder helpen. Dus dan bel ik opnieuw naar de FOD Financiën. Ditmaal zegt men dat ik het wél moet aangeven, het staat immers vermeld op de individuele fiche van 2024. Het sociaal secretariaat zegt echter dat men die individuele fiche niet kan en mag aanpassen in functie van het loon dat niet ontvangen is.

Hoe zit dit nu juist? En als het niet moet aangegeven worden hoe bereken ik dit dan correct?

Alvast bedankt voor jullie input!

Reclame