Vraagje vennootschap en rentenieren in België

Katrien456
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vraagje vennootschap en rentenieren in België

#1 , 29 mar 2025 13:46

Beste,

Mijn man en ik hebben samen een vennootschap die het de afgelopen jaren goed gedaan heeft, maar nu door omstandigheden buiten onze wil om volledig op zijn gat is gevallen).
De inkomsten zijn de laatste maanden bijna naar niets teruggevallen. We zijn ons aan het heroriënteren maar vinden na deze serieuze tegenslag niet altijd de energie om er opnieuw volle bak tegen aan te gaan.

We hebben de laatste jaren heel mooie omzetten in de vennootschap gedraaid en heel veel belastingen betaald ( hier zitten ook een aantal wagens in en wij hebben vorig jaar ook een gesplitste aankoop met vruchtgebruik gedaan met de woning waar we wonen).
Onze boekhouder zegt dat we de vennootschap gewoon kunnen laten lopen en dit jaar verlies kunnen maken.
Zien we het volgend jaar nog steeds niet zitten, dan kunnen we ze gewoon stil laten lopen en alleen onze bijdragen betalen om in orde te blijven.
Ik voel mij persoonlijk wel serieus slecht bij dat verlies maken.

Gelukkig hebben we privé ook voldoende middelen zodat we in principe niet zouden moeten werken, maar ook gewoon kunnen gaan rentenieren.

Wat zouden jullie doen in onze situatie?

Bedankt

LeenW

#2 , 29 mar 2025 14:00

Moeilijk in te schatten zonder heel de boekhouding te hebben, maar ik wil er wel op wijzen dat kosten maken zonder er omzet tegenover te willen zetten in principe niet kan.

bullgod

#3 , 29 mar 2025 14:26

welke branche?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Reclame

Katrien456
Topic Starter

#4 , 29 mar 2025 14:33

Waarom is de sector van belang?

Katrien456
Topic Starter

#5 , 29 mar 2025 14:49

@leenw

Het is wel de bedoeling om er nog wat omzet in te doen. Alleen zijn de inkomsten momenteel minimaal.

Trouwens veel kosten maken we niet. De wagens zijn beiden cash betaald.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”