Ik ben gescheiden sinds 2007.Het jaar dat we uiteen gingen kregen we een belastingsbrief dat we samen 2200€ moesten betalen,een paar dagen later kregen we terug een waarbij ze het bedrag gedeelt hadden en we elk de helft moesten betalen.Wat ik ook gedaan heb wel met een afbetaling maar goed het werd betaald.Voor de rest hoorde ik niets van de belastingen,moest ook geen belasting betalen en kreeg ook geen terug.
Nu in al die jaren dat we gehuwd waren ben ik door een hel gegaan en werden wij ook via het ocmw begeleid op me eigen vraag ik zag het niet meer zitten en vroeg om onze budget te begeren.Ik deed alle betalingen bij hun maandelijks binnen zij betaalde en wij kregen leefgeld.Er waren schulden die werden afbetaald ook met de belasting althans dat beloofde ze.Wat tenslotte niet gebeurt is.
Intussentijd heb ik me terug herpakt en de schulden die er waren mij gedeelte betaald of ben ik nog even aan het afbetalen.Nu dit jaar ben ik hertrouwd en in september besloten we om een huis te kopen.Na navraag van de notaris kom in eens belastingen boven van een paar jaar,wat op een totaal bedrag komt van een kleine 6000€.Me ex man verhuis om het half jaar dus krijg ik hem nooit te pakken.Ik begrijp alleen niet waarom de belastingen mij nooit op de hoogte heeft gestelt dat er nog een bedrag open staat.Nu heb ik schrik dat de koop van de woning niet doorgaat door dit bedrag.Via de notaris zei ze tegen mij probeer een afbetaling op papier te krijgen en breng dit bij ons binnen.
Nu op het eerste zich moet dit betaald worden en ik weiger dit ook niet.Maar nu is me vraag kunnen zij mij verplichten om die som volledig te betalen.Is mij ex ook niet verplicht om daar de helft in te betalen het is tenslotte ook van hem.Ik word verdorie al genoeg gestraft dat hij er gemakkelijk van afkomt.Zo betaald hij ook geen allementatie of heel weinig als hij dan eens betaalden extra voor zijn kind.
Wie weet raad en wat zou ik doe schriftelijk kontakt met de belasting opnemen of hun opbellen of direkt een advokaat onder de arm nemen.
Alvast bedankt.