aanslagbiljet 2009 al ontvangen

inge_mikey@hotmail.com
Topic Starter
Berichten: 13

aanslagbiljet 2009 al ontvangen

#1 , 26 aug 2009 08:39

Wij hebben gisteren ons aanslagbiljet voor 2009 al ontvangen. Was er even niet goed van 2 maanden nadat we al eens 3000 euro betaald hadden mogen we nu even 2000 euro betalen. Dat is zoëven 5000 euro op enkele maanden tijd. Nu heb ik op de site belgium.be iets gevonden:


"De belastingadministratie beschikt over een periode tot 30 juni van het jaar dat volgt op het jaar van de aangifte om het aanslagbiljet op te maken. Deze termijn mag echternooit minder zijn dan zes maanden te rekenen vanaf de datum waarop uw aangifte de bevoegde dienst heeft bereikt"

Dan hebben wij het onze toch veel te vroeg gekregen denk ik.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 26 aug 2009 09:29

Uw personenbelasting, aanslagjaar 2009 voor de inkomsten 2008, kan gevestigd worden tot uiterlijk 30/06/2010.
Die termijn van 6 maand die U aanhaalt is geen 'bescherming' voor de belastingplichtige, maar voor de fiscus. Het gaat om bijzondere gevallen waar men dus nog nadien de aansalg mag vestigen (hoofdzakelijk in de vennootschapsbelasting).

inge_mikey@hotmail.com
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 26 aug 2009 10:19

Ik had het al gedacht. maar ik vind het toch schandalig. Tis niet da we zoveel verdienen hoor. Krijgen gewoon de kans niet om iets op te bouwen.

Was tot over enkele jaren nog zo trots op ons land, goedkope gezondheidszorg en al de rest. ben nu tot de vaststelling gekomen dat dit enkel voor enkelen is.

Wie werkt heeft recht op niks, verdient toch veel te veel. We hebben enkel recht om ons blauw te betalen tot het einde van onze dagen

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”