ambtelijk afgeschreven en belastingen

JosPat
Topic Starter
Berichten: 4

ambtelijk afgeschreven en belastingen

#1 , 22 jul 2009 10:42

door vele oorzaken heb ik in de afgelopen jaren een grote puinhoop gemaakt van het prachtige leven dat ons allen geschonken is. Een gevolg daarvan is dat ik een paar jaar geleden ambtshalve ben uitgeschreven en bij gebrek aan een vast verblijfadres onder meer geen belastingsbrief heb kunnen ontvangen. Ik heb echter wel gewerkt als bediende in die periode.

Nu ben ik sinds kort gelukkig weer in de omstandigheid om orde op zaken te gaan stellen wat uiteraard ook betekent dat ik weer keurig een vaste woonadres zal hebben.

Mijn vraag is nu: gaat er een navordering komen van de Belastingdienst over de jaren dat ik geen aangifte heb kunnen doen ? Volgens de dienst te Lier staan er geen vorderingen in mijn dossier en zal er ook geen navordering komen, maar klopt dit ?

Bedankt alvast voor jullie info !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JosPat
Topic Starter
Berichten: 4

#2 , 29 jul 2009 12:05

niemand ?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 06 aug 2009 17:57

Kristallen bol??

Hoe kunnen wij dat nu weten?

Als u ambtelijk geschrapt was /bent zal u bij inschrijving wel de kwartierinspecteur over de vloer krijgen.
Als die dan alles nakijkt zal deze nakijken of u niet op te sporen bent.
Heel veel kansen van wel oa voor exploten. Die gaat u dan mogen gaan ontvangen. Dan pas zal alles terug in gang schieten en zullen de exploten uitgevoerd kunnen worden.
Als er dan ook strafrechtelijk elementen zijn ga je daar dan geconfronteerd mee worden. Oa. geen inschrijving is correctioneel vervolgbaar.

Werk goed mee en dan kan er al veel opgelost worden.

Reclame

JosPat
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 10 aug 2009 09:47

Hartelijk dank voor uw fijnzinnige antwoord, echter heb ik geen schrik voor enige gerechtelijke gevolgen daar ik altijd in contact ben gebleven met de wijkagent van de plaats waar ik verbleef.

De vraag gaat enkel en alleen over het betalen van belasting, ik vind het raar dat omdat je niet aanspreekbaar bent er blijkbaar geen belasting hoeft te worden betaald. Uiteraard zijn via de werkgever alle reguliere inhoudingen verricht.

Dus als iemand misschien daar meer info over heeft zou het fijn zijn.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 10 aug 2009 10:48

De enige instantie die u daar een antwoord op kan geven is de fiscus zelf.
Dus gewoon effen aan de fiscus vragen, of eventueel via taks-on-web je eventueel openstaande schulden raadplegen.

Een ambtelijke afschrijving maakt geen spons over je eventuele fiscale schulden met de nodige intresten en eventuele boeten

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 10 aug 2009 17:57

Je vermeldt zelf de kwartierinspecteur. Bij inschrijving moet deze uw achtergrond - laat me het zo noemen nagaan.
Dat wil zeggen dat in de arrondissementele hoofdplaats de gerechtsbrieven die aan u zijn gezonden maar nooit zijn toegekomen zullen liggen -
Ik denk hier oa aan exploten belastingen - exploten gerecht wegens verkeersovertredingen - inbreuk bevolking- kieszaken....
Uw kwartierinspecteur heeft die informatie met enkele muisklikken.
indien daar geen exploten zijn wil dat zeggen dat er op dit ogenblik geen enkele vordering van wie dan ook op niveau van vonnis of soortgelijk iets is.

Dat wil zeggen dat u zonder het risico te lopen opgepakt te worden nu met opgeheven hoofd op straat kan komen.

Natuurlijk als de kwartierinspecteur zijn job niet heeft gedaan ... dan staan al die zaken nog open.

JosPat
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 11 aug 2009 09:42

Beste Franciskus,

bedankt voor de extra informatie en inderdaad heeft hij vorige week nog in de computer gezien of er nog iets aan mij betekend diende te worden en gelukkig was het antwoord negatief.

Volgende week heb ik een afspraak bij de Belastingen voor alle zekerheid maar het opgeheven hoofd zal weer eens fijn zijn.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”