Personenbelasting AJ2008

alaindr
Topic Starter
Berichten: 1

Personenbelasting AJ2008

#1 , 16 jul 2009 10:50

Ik diende binnen de termijn een reglementaire aangifte in voor het AJ2008. Op 1 augustus 2008 stelde ik echter vast dat ik een materiele fout had gemaakt waardoor ik als beroepskosten 7000 in de plaats van 12000 euro had ingevuld. Ik liet dit onmiddellijk weten per aangetekend schrijven aan de controle. Twee maal ontving ik een vraag om inlichtingen betreffende mijn beroepskosten. Telkens staafde ik netjes en binnen de voorziene tijd met de nodige bescheiden de 12000 euro beroepskosten. In mijn aanslagbiljet werd echter 7000 als beroepskosten opgenomen. Ik stuurde een aangetekend schrijven naar de controle met de vraag dit te willen corrigeren en mij van de te veel betaalde belasting te willen ontheffen. Ik ontving als antwoord dat het hier slechts gaat om een voorlopige aanslag en dat de controle zal worden uitgebreid met het AJ2009.
Laatst gewijzigd door alaindr op 01 nov 2009 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 16 jul 2009 12:26

Tegen een gevestigde aanslag heb je ( slechts ) 6 maanden tijd om een bezwaarschrift in te dienen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”