Aanpassen aangifte Tax-on-web (of Taxworkbox)

Vraag-teken
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanpassen aangifte Tax-on-web (of Taxworkbox)

#1 , 20 okt 2023 13:44

Hallo,

Aangezien er hier medewerkers zitten van de FOD Financiën, die steeds een duidelijk antwoord formuleren stel ik volgende vraag via het forum.

Ik ben zelfstandige in bijberoep en laat mijn aangifte voor de personenbelasting door een boekhouder indienen. Mijn boekhouder heeft zijn zaak overgelaten en sinds dit jaar heb ik dus een nieuwe boekhouder.

Nu heeft zij begin september mijn aangifte (personenbelasting) via Tax-on-web gedaan, maar is daarbij de RV op dividenden van aandelen (beurs) vergeten die ik kan terugvorderen (code: 1437). Nochtans had ik haar alle info gegeven.

Op https://financien.belgium.be/nl/particu ... ndienen#q3 lees ik dat er na 15/07 geen aanpassingen meer kunnen gedaan worden via Tax-on-web.

Zij mailt mij nu dat ze via Taxworkbox (alleen beschikbaar voor mandatarissen.) wel nog aanpassingen kan doen na 15/07, maar dat de toepassing telkens een foutmelding geeft (hiervan mailt ze mij een Print Scrn).

Klopt het dat Taxworkbox nu (20/10) nog aanpassingen kunnen doen aan een aangifte Taxworkbox.

Normaal gezien zou ik de uitleg geloven, maar aangezien ze code 1437 is vergeten ook al had ik er haar uitdrukkelijk op gewezen, is het vertrouwen op dit moment iets minder.

Thomas_A
Berichten: 2336
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2023 20:41

Je bent zelfstandige in bijberoep, dus je hebt sowieso tot 26/10 om je aangifte in te dienen. De datum van 15/7 is voor jou niet relevant.

Sinds dit jaar maakt het daarvoor niet uit of je via een boekhouder je aangifte doet of zelf.

Die FAQ zegt alleen dat je niet meer zelf in de applicatie kan wijzigen. Je kan nog steeds laten aanpassen. Niemand hier kan zeggen of je boekhouder een foutmelding krijgt.

Maar ook nadien is het nog steeds mogelijk om correcties te vragen. Zelfs nadat je al een afrekening hebt ontvangen. Mail gewoon je belastingkantoor. Mijn ervaring is dat dat erg vlot werkt de afgelopen jaren.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”