lening appartement

mcoby
Topic Starter
Berichten: 3

lening appartement

#1 , 28 jun 2009 09:53

Hoi

ik heb een vraagje over mijn lening. Voor mijn appartement heb ik op 10/08/2007 een lening aangegaan van 100 000 euro. Nu staat er op mijn rekeninguittreksel 1620 euro kapitaalsaflossing, 4502 euro interest en werkelijk kapitaalsaldo 97855,39 euro.
Welk bedrag moet ik op het belastingsformulier in vak VIII nu invullen?

groetjes

Coby

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 28 jun 2009 10:44

Uw lening valt in het systeem van 'woonbonus'. Dat betekent dat U het bedrag van de kapitaalsaflossingen en van de intresten dient samen te tellen en dat bedrag mag U inschrijven bij code 1370.
Het maximum bedrag echter dat in aftrek wordt genomen is dit jaar 2650 €.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mcoby
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 28 jun 2009 11:01

Bedankt,
dus dan moet ik voortaan ieder jaar bij de belastingaangifte deze twee bedragen optellen. Dus kapitaalsaflossing + interest?

Reclame

mcoby
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 28 jun 2009 11:39

alvast bedankt voor de hulp met interest & kapitaalsaflossing. Nu heb ik ook nog een bijkomende vraag over het woon-werkverkeer.

mijn situatie:
op mijn fiche staat,
a) openbaar gemeenschappelijk vervoer: 1449,70
b) georganiseerd gemeenschappelijk vervoer: neen
c) ander vervoermiddel
d) totaal 254: 1449,70
en ter beschikking gesteld voertuig. kilometeraantal: 541,67
Dit jaar heb ik tot november de trein genomen naar het werk (tienen-brussel) en vanaf november een bedrijfswagen. Hoe zou ik dit moeten aangeven?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”