Hieruit zou blijken dat (telkens) een factuur of btw-bonnetje moet uitgereikt worden "op het tijdstip waarop de dienst is beëindigd".Het papieren btw-bonnetje kan vervangen worden door een volledige factuur mits deze factuur aan de klant wordt uitgereikt bij het beëindigen van de dienst. De klant moet dus uw zaak verlaten met de factuur op zak.
Wat verandert er voor de hotels?
https://www.geregistreerdkassasysteem.b ... -de-hotels
Maar dit is bij ons niet altijd mogelijk. (probleem 1)
Hieruit haalde ik het voorbeeld reeds aan:En lees dit ook eens https://www.geregistreerdkassasysteem.b ... gks-ticket
Een bakker met een verbruikssalon bereikt de omzet van 25.000 euro uit restaurant- of cateringdiensten niet. Dan moet u enkel voor de maaltijden en de bijhorende dranken verschaft in het verbruikssalon een btw-bonnetje uitreiken. Voor wat u in de bakkerij verkoopt, moet u geen btw-bonnetje uitreiken.
Dit spreekt m.i. de vorige link tegen.
Wij zijn geen horeca zaak begonnen! Men heeft plots beslist dat wij BTW-plichtig dienden te zijn. Dit is geen keuze die wij gemaakt hebben.Normaal als men een horeca zaak begint , zorg dan dat u ten minstens de regels kent., en gaat niet af op de kennis van boekhouders deze mensen zijn niet allemaal gespecialiseerd in de sector nace code 55 en 56 .