terugave belastingen

jessy
Topic Starter
Berichten: 7

terugave belastingen

#1 , 18 jun 2009 14:30

Heb eens de vraag of de belastingen zomaar zonder enige vorm van verwittiging de teruggave helemaal aan een bank mogen geven.
Ik heb een lening bij dexia waarbij ik vorig jaar een achterstal heb opgelopen, maar heb er een brief voor getekend voor loonsafstand te doen, dus dacht dat dit hierbij in orde was...
Ook heb ik gisteren met dexia gemaild en zij beweren dat zij dit niet hebben ontvangen????

Groetjes jessy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tatercounter
Berichten: 45

#2 , 18 jun 2009 17:57

Zou die teruggave niet vallen onder die loonsafstand? Loon=inkomsten waarbij die teruggave een inkomst is?

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 18 jun 2009 19:41

Men noemt het loonafstand , maar het kan uitwerking hebben op alle inkomsten die de ondertekenaar heeft. Voor loon , werkloosheid en ziekengeld zijn er progressieve barema's hoeveel men mag afhouden. Kindergeld valt er buiten. Andere inkomsten kunnen volledig worden gebruikt binnen de loonafstand voor de schuldafkorting.
De belastingen zullen evenwel de betaling pas doen , op het einde van de tweede maand na inkohiering,zoals elke terugbetaling. Dat kan dus nog even duren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

jessy
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 18 jun 2009 20:20

hebben ze dat even helemaal niet verteld bij dexia ze hebben mij dat voorstel gedaan, omdat ik gewoon heel vergeetachtig ben, was voor mij makkelijker zij houden dit dan rechtstreeks af.

Allezins bedankt voor het antwoord, ben ik ook weer zeker :)

groetjes
Jessy

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”