Deel vergeten op belastingsformulier

treeflame
Topic Starter
Berichten: 27

Deel vergeten op belastingsformulier

#1 , 16 jun 2009 11:17

Ik heb verleden jaar een appartement (nieuwbouw) gekocht. Dit jaar mijn belastingsformulier ingevuld, en netjes gepost maandagmorgen.

Maandagavond zat in de brievenbus een brief van de intercommunale waar ik mijn appartement heb gekocht met de melding 'fiscale premie; met bijhorende bijlage kan u genieten van het fiscaal voordeel inzake energiebesparende maatregelen'. Daarop staat dat ik een serieus bedrag kan aftrekken in rubriek g van vak IX van deel I van de aangifte. Het gaat om het plaatsen van dubbele beglazing en isolatie.

Anyway, mijn formulier is dus gepost, en ik geraak niet binnen op het nummer dat bovenaan het klad van het belastingformulier staat (02/5725757 - altijd bezet). Wat moet ik nu doen? Dat formulier binnenbrengen bij de dienst belastingen van mijn gemeente? Opsturen (en naar wie dan)?

Of is te laat gewoon te laat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2009 12:17

Dit kan nog rechtgezet worden.

Bewijsstuk binnenbrengen bij uw controle van de belastingen.

Als u het aanslagbiljet ontvangt, controleren of er met deze aftrek rekening werd gehouden, zoniet bezwaar indienen bij de gewestelijke directie.

En als die nog niet akkoord gaat kan u nog naar de fiscale rechtbank gaan.

scorpioen

treeflame
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 16 jun 2009 15:44

Ok, bedankt! Gaan we dat eens direct regelen :)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”