bankrekeningnummer in belastingsaangifte

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

bankrekeningnummer in belastingsaangifte

#1 , 25 mei 2023 19:30

Vandaag belastingaangifte ingediend.
Anomalie vastgesteld:
In de checklist van de diverse items van de aangifte wordt vermeld dat ik een nieuw rekeningnummer heb ingegeven..
Dat klopt niet. Het nummer dat automatisch ingevuld stond is het rekeningnummer dat ik reeds jaren in gebruik heb.
Ik heb dus absoluut geen enkel ander nummer ingevuld. Is dit een fout in het systeem?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2523
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mei 2023 07:56

Thomas,
U bent niet de enige hoor.
Ik heb ook vastgessteld dat bij gescheiden personen ( reeds enkele jaren ) hun huidige bankrekening nr. vervangen is door het oude gemeenschappelijke.
Bij de aangifte moeten de mensen ook letten of het juiste aantal personen ten laste of invaliditeit is vermeld.

Misschien tijd om een consultantbureau aan te stellen ??

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 26 mei 2023 15:35

Thomas,
U bent niet de enige hoor.
Ik heb ook vastgessteld dat bij gescheiden personen ( reeds enkele jaren ) hun huidige bankrekening nr. vervangen is door het oude gemeenschappelijke.
Bij de aangifte moeten de mensen ook letten of het juiste aantal personen ten laste of invaliditeit is vermeld.

Misschien tijd om een consultantbureau aan te stellen ??
PB verstuurd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2523
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mei 2023 08:32

een link uit de krant van heden :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230425_97267530

een gouden tip voor veel mensen die een vooraf ingevulde aangifte ontvangen

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 27 mei 2023 08:53

Mensen moeten gewoon af van het idee dat die vooraf gevulde aangifte altijd klopt. Altijd nakijken.

De journalist lijkt wel niet het verschil te begrijpen tussen "de Fiscus maakt een fout" en "de Fiscus krijgt de informatie gewoon niet door".

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”