KI op belastingsbrief

vangenechteneddy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

KI op belastingsbrief

#1 , 14 mei 2023 07:03

Ik heb 2 staanplaatsen bij mijn appartement in Vlaanderen die ik al 5 jaar als eerste woning gebruik. Is het juist dat het kadastraal inkomen van de 2de staanplaats ingegeven moet worden op mijn belastingsbrief onder code 1106 vakIII . Dit KI staat vanaf nu 2023 (inkomen 2022) op mijn vooraf ingevulde brief, en voorgaande jaren niet.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2023 08:58

https://www.dewaele.com/nl/blog/parkeer ... t-verhuren#:

Veel hangt ook af of u die 2 garages verhuurt of niet.

vangenechteneddy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2023 10:42

Nee. Deze is voor eigen gebruik.

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 14 mei 2023 12:20

Indien die garage of staanplaats zich bevindt op minder dan 300 m van uw woning, wordt zij gerekend als behorende tot die woning. SChrap desnoods dat bedrag in 1106.
Bij tax-on-web kan u, via een icoontje ter hoogte van 1106, een wizard openen waar u de info ivm uw eigendommen kan nazien én aanpassen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

vangenechteneddy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mei 2023 15:45

Ok. Merci! Deze bevinden onder mijn appartement en de waarde die ingevuld is, is het KI van 1 staanplaats. Dat vind ik raar dat het de voorgaande jaren niet ingevuld was en nu enkel het KI van 1 parkeerplaats ingevuld is.

RikP
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mei 2023 16:17

..Dat vind ik raar dat het de voorgaande jaren niet ingevuld was en nu enkel het KI van 1 parkeerplaats ingevuld is.
Bij het voorstel van vereenvoudigde aangifte van mijn ouders was dit jaar geen KI ingevuld. De vorige jaren was het KI van mijn vaders werkatelier ingevuld. Ik vind het ook raar allemaal.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”