Belastingsaangifte Rubriek 1106-58 in Vak III

CityBird
Topic Starter
Berichten: 792

Belastingsaangifte Rubriek 1106-58 in Vak III

#1 , 07 mei 2023 08:44

Heb een vraag ivm belastingsaangifte voor privéverhuur. Is het cijfer in rubriek 1106-58 in Vak III (inkomsten privéverhuur) louter een optelling van alle niet-geindexeerde KI’s van niet-zelf bewoonde panden?

In ons geval is dit dan 720 + 751 wat een totaal van 1471 oplevert

Mijn belastingaangifte werd in het verleden steeds door de belastingdienst zelf ingevuld ofwel ter plaatse in hun kantoor ofwel per telefoon in de COVID jaren. Dit is de eerste jaar dat ik dit zelf online doe en het cijfer uit de aangiftes van vorige jaren is slechts 840!!! Is ook het cijfer dat ik zie in de voor-ingevulde aangifte van dit jaar.

Wat doe ik hier fout?

CityBird
Topic Starter
Berichten: 792

#2 , 07 mei 2023 10:36

Mysterie is van de baan.

Het totale bedrag wordt verdeeld over mij en mijn echtgenote. Is uiteraard de 2e kolom. Duidelijk nu.

LeenW
Berichten: 12826

#3 , 07 mei 2023 10:50

KI wordt inderdaad pro rata eigendom ingevuld.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mei 2023 11:00

https://www.tijd.be/netto/belastingen/u ... 06641.html

Indien u intresten betaald op de aanschaffing van deze huurwoningen : rubrieken 1146-18/2146-85 aftrekbaar

De splitsing tussen rubrieken 1106-58/2106-28 gebeurt pro rata volgens uw aandeel in de eigendommen en deze van uw partner

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 08 mei 2023 13:34

Opletten, het belastingdocument is vanaf dit jaar genderneutraal. Alsof dat het belangrijkste probleem is. Links staat niet meer automatisch de bedragen voor de man, maar wel voor de oudste van het koppel. Kan idd bij een eerste aanblik verwarrend overkomen!!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2023 19:01

Opletten, het belastingdocument is vanaf dit jaar genderneutraal. Alsof dat het belangrijkste probleem is. Links staat niet meer automatisch de bedragen voor de man, maar wel voor de oudste van het koppel. Kan idd bij een eerste aanblik verwarrend overkomen!!
Inderdaad Wanton : totaal belachelijk. Voel me gediscrimineerd om als oudste geregistreerd te worden.
Neen maar ik zie heden dat al verschillende gepensioneerden terug een papieren hebben ontvangen ipv een voorstel van vereenvoudigde aangifte. Veel ouderen zullen er weeral vragen omtrent hebben en verkeerdelijk ( ??? ) invullen.

Waar is deze regering mee bezig ??

Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mei 2023 06:07

Vind dat niet onlogisch om op basis van leeftijd of alfabet de volgorde te bepalen.

Commentaar “of ze niks beter te doen hebben” is voorspelbaar. Alsof dat een of/of keuze is tussen dit en een andere fiscale maatregel.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”