Fiscale aftrekbaarheid huurwagen (Lync & Co)

Anoniempje95
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Fiscale aftrekbaarheid huurwagen (Lync & Co)

#1 , 17 apr 2023 16:24

Dag iedereen,

Graag wens ik met mijn eenmanszaak in bijberoep een nieuwe wagen te huren.

Het zou de nieuwe Lync & Co 01 (Plug in Hybride) zijn die je kan huren via een abonnement dat maandelijks opzegbaar is.

Echter heb ik nog een vraag in functie van fiscale aftrekbaarheid waar ik geen antwoord op vind. Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen.

Wat ik mij momenteel afvraag is hoe de aftrekbaarheid van deze wagen is in België? De wetgeving op hybridewagens zijn sinds 1/01/2023 veranderd en gaat weer wijzigen vanaf 01/07/2023 heb ik gelezen.

Hoe ik het heb begrepen van mijn opzoekwerk is dat als je een hybride aankoopt (of een huurcontract sluit) voor 01/07/2023 je dan ongelimiteerd in tijd een maximum kan aftrekken van 100% (volgens de gramformule). Als je dat na deze datum zou doen dan zal dit maximum gefaseerd over de komende jaren dalen tot 0%. Corrigeer me gerust als ik dit foutief heb begrepen.

Nu bij Lync & Co kan je dus een maandelijks abonnement nemen op deze wagen. In de algemene voorwaarden van Lync & Co heb ik gelezen dat het geen contract is van onbepaalde duur die je maandelijks kan opzeggen, maar dat het een maandabonnement is die maandelijks wordt vernieuwd.

Mijn vraag:
Heeft de wijziging van deze wetgeving (op 1/07/2023) invloed op abonnementen die gestart zijn voor 1/07/2023? Wetende dat het geen contract is van onbepaalde duur maar een maandabonnement die maandelijks wordt vernieuwd.

Iemand enig ervaring of kennis van dit gegeven?

Alvast bedankt!

Reclame