Boekhouder tovert facturen

Whatodo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boekhouder tovert facturen

#1 , 28 mar 2023 14:19

Beste,

Ik werk als zelfstandige en werk met een boekhoudkantoor voor mijn jaarlijkse aangifte.

Een paar jaar geleden was dit 1 persoon. Die rekende mij 100 euro aan per jaar voor de belastingaangifte. Hij kende mijn situatie goed. Af en toe belde ik hem of hij mij om te zien wat voor documenten ik moest voorleggen voor een correcte aangifte.

Toen ik op vakantie was en ik reeds een tijdje niks meer van mijn boekhouder gehoord had stuurde ik hem een mailtje om te zien wat hij nodig had van mij(want de deadline van de aangifte was heel close).

Ik kreeg een mail terug dat mijn boekhouder op pensioen was en er niet meer werkte en dat ze overgenomen waren door een groter kantoor.

Ze kenden mijn situatie helemaal niet en hebben daardoor een verkeerde aangifte gedaan(in 2021). Waardoor ik uiteraard meer e-mails stuurde en telefoneerde om het te kunnen fixen.
Plots kreeg ik hiervoor facturen.. ik betaalde deze gewoon zonder echt te weten hoe ze tot deze factuur bedragen kwamen want hiervoor was het gewoon een jaarlijkse kost van 100euro. Alles was toen trouwens altijd correct.

Ik liet het echter zo. Maar daarna kreeg ik vaker facturen opgestuurd, blijkbaar moest ik nu betalen voor elke communicatie, zonder dat dit me werd medegedeeld.(mss contractueel via online handtekeningen, moet nog wat verder uitpluizen maar tot zover vind ik nergens hun “uurtarief” terug)

Nu recent maakte mijn boekhouder weer een grote fout waardoor ik 1000 à 2000 euro meer moet betalen aan belastingen. Een fout die ontstond doordat ze mijn situatie helemaal niet kenden en forfetaire onkosten gebruikten ipv dat ik ze zelf aangaf. Hierdoor deed ik zelf vrij veel research en stuurde hen wat e-mails en telefoneerde ik hem ook om te zien hoe we deze fout konden rechtzetten.