Studietoelage

Maribel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studietoelage

#1 , 14 mar 2023 13:36

Beste
Ik heb een vraag over de studietoelage van mijn zoon. Ik ben een alleenstaande moeder en heb elk jaar studietoelage ontvangen. Mijn zoon zit in zijn laatste jaar van universiteit en heb ook een studente kamer voor hem gehuurd. In september heb ik het aanvraag ingediend.

Om 24 november heeft een oude vriendin gevraagd of tijdelijk bij mij te komen wonen omdat zij van Chili kwam en zij moest op een serviceflat te wachten. Omdat ik de mevrouw van 83 jaar wilde helpen heb ik het aanvaard. Ik dacht dat ik het geen invloed ging hebben op mijn situatie. Ik heb ook contact opgenomen met een medewerker voor de kinderbijslag. Ik heb die persoon verteld dat ik niets (geen geld) ging krijgen van die persoon en zij vroeg of zij een document moest maken een allebei te laten tekenen maar achteraf zag zij dat ik geen sociaal tarief had en vond zij het niet nodig. Ik dacht dan dat het ook geen invloed ging hebben op mijn studietoelage. Toch wel.
Ik heb vorige week een brief ontvangen. Mijn aanvraag werd niet goedgekeurd omdat een niet verwante persoon bij ons woont. Ik heb onmiddellijk gebeld maar zij zeiden dat ik niets kan doen. Omdat zij bij mij woont en zij een pensioen krijgt wordt mijn inkomst te hoog. Zij tellen een punt minder.

Ik vraag mij af. Is er iets dat ik zou kunnen doen om toch de studietoelage kan krijgen? Een verklaring of zoiets? Ik vind het zo oneerlijk. Ik probeer iemand in nood te helpen en ik word gestraft.

Heel erg bedankt voor uw hulp.

LeenW
Berichten: 12841

#2 , 14 mar 2023 13:40

Dit is correct, het totale inkomen wordt bekeken. Een verklaring kan niets aan de regels veranderen.

Kijk zeker ook na of dit geen invloed gaat hebben op uw belastingen!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”