Elektrische campervan

ThierryVB
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Elektrische campervan

#1 , 24 feb 2023 13:05

Hallo iedereen,

Ik sta voor de keuze om een elektrische bedrijfswagen te kopen voor mijn vennootschap.

Zou ik het onaangename, bijna verplicht om een elektrisch voertuig te kopen, en het aangename aan elkaar kunnen koppelen?

Ik zat namelijk te denken om een elektrische mini-bus-camper te kopen.
Deze zou gewoon gebruikt worden als personenwagen en eventueel kleine trips in eigen land. Voorbeeld: E van X De camperversie wordt verdeeld door een firma Namen weggehaald - JurecaBE - moderator

Alvast bedankt voor uw mening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 24 feb 2023 17:47

Beter bespreken met je boekhouder. Indien je wagen duidelijk niet enkel voor de vennootschap gebruikt wordt, kan je de wagen niet voor 100% inbrengen.

ThierryVB
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 feb 2023 20:41

Nochtans mag je tot 2027 een elektrische personenauto 100% aftrekken in een vennootschap. En die mag dan voorlopig tot ‘27 privé gebruikt worden.
Net daarom zie ik daar eventueel een opportuniteit.

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 24 feb 2023 21:14

Niet 100% zeker, maar ik dacht dat die regeling enkel geldig was voor personenwagens en fiscaal lichte vrachten. Een camper zou daar dus buiten vallen. Bovendien gaat bij een controle Art 53, 10° WIB92 zeker ter sprake gebracht worden.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 feb 2023 13:04

Sommige campervans kan je volgens mij ook hebben met gewoon 5 stoelen - en inschrijven als gewone personenwagen.
Rest van interieur is dan lading (eventueel verwijderbaar)

Heeft voor en nadelen - bvb niet op camper parkeerplaatsen mogen staan, maar anderzijds wel op plaatsen voor personenwagens

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”