Btw 6% regularisatie

Frankie62
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Btw 6% regularisatie

#1 , 16 feb 2023 11:21

Graag advies. Ik heb samen met mijn dochter een nieuwbouwappartemen gekocht in een project na afbraak van een industrieel pand. Haar aandeel is 90% en voor mezelf 10% De afbraak was in 2018 en de bouw startte in 2019 en het appartement werd opgeleverd in 2021.

Via de aannemer kregen we in 2021 een formulier van FOD om een 6% BTW verlaging te bekomen voor de facturen van 2021, mits een aantal voorwaarden, dat we beide hebben ondertekend maar we hadden er niet echt bij stil gestaan in het holst van de dagelijkse bezigheden enz.. Nu blijkt dat een van die voorwaarden niet voldaan is, namelijk domiciliatie: ikzelf ben er dus niet gedomicilieerd maar mijn dochter wel.

Ik wil wel wettelijk in orde zijn en ben dus bereid om het verschil van 15% BTW terug te betalen (gaat over zo’n 2000€).

Welke stappen moet ik nemen? Zijn er eventuele boetes?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 16 feb 2023 12:15

Contacteer uw btw-kantoor met de vraag of het voldoende is dat de hoofdeigenaar zich er domicilieert en zo niet, hoe u de bij te betalen btw kan voldoen via spontane regularisatie.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”