Belastingsplichtig?

nz1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Belastingsplichtig?

#1 , 20 jan 2023 23:30

Hallo!

Ik heb een vraagje. Ik woon al meer dan 10 jaar in het buitenland (Latijns Amerika). De afgelopen zomer kwam ik naar België eind juli. Mijn moeder overtuigde me van mijn zoon terug bij haar te laten wonen en in België school te laten lopen. Dankzij de vakanties kan ik 200+ dagen met mijn zoon doorbrengen, waarvan 90 a 100 in Belgié zouden zijn (familiebezoek). Ik ben vam plan te wonen en te werken in de UAE.

Mijn vraag is: zou de Belgische fiscus hier moeilijk over kunnen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 21 jan 2023 10:24

U blijft toch gedomicileerd in Z-Amerika? En u werkt ook ginds. Dan bent u niet belastingsplichtig in België. Uw zoon wordt dan wel gedomicileerd bij zijn grootmoeder.

nz1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2023 15:14

Ik dacht ook naar België te verhuizen en had me ingeschreven in oktober, maar in december bleek het dat het huis dat ik ging huren toch niet beschikbaar ging zijn en stelde mijn zakenpartner voor om in de UAE iets op te starten dus heb ik me terug uitgeschreven.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”