Opbrengst privé gebruik - Zelfstandige bijberoep zonder BTW

CB2022
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opbrengst privé gebruik - Zelfstandige bijberoep zonder BTW

#1 , 26 dec 2022 16:45

Hallo

Ik ben als DJ zelfstandige in bijberoep zonder BTW gezien mijn inkomsten onder 25.000 euro blijven.

Dit jaar heb ik +/- 2500 euro overgehouden en daarbij vroeg ik mij af of het mogelijk is om een deel van dit geld te besteden aan privé aankopen aankopen zonder dit in mijn kosten te brengen van mijn bijberoep gezien ik ook met een bouw zit...

Is dat wettelijk toegelaten of moet elke kost ingebracht worden of met wat moet ik rekening houden ?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 dec 2022 19:26

Daarmee doe je wat je wil.

De opbrengsten en onkosten van je bijberoep komen in deel 2 van je belastingaangifte. Het resultaat van 2.500 euro kan je vergelijken met je nettoloon uit je hoofdberoep uit deel 1.

Wat je hiermee doet is dus geen kost.

CB2022
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2022 10:26

Daarmee doe je wat je wil.

De opbrengsten en onkosten van je bijberoep komen in deel 2 van je belastingaangifte. Het resultaat van 2.500 euro kan je vergelijken met je nettoloon uit je hoofdberoep uit deel 1.

Wat je hiermee doet is dus geen kost.
@Thomas, bedankt voor jouw uitleg.
Maar als ik nu vandaag 1000 euro kosten maak aan iets privé gerelatteerd (bv. aankoop badkamer meubel) en ik geef dit niet in als kost dan zet ik bij inkomsten €1500 ?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 dec 2022 10:35

Nee, die inkomsten heb je al gehad.