Legaal of niet, : onbeperkt winst maken...

Ulitsa
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Legaal of niet, : onbeperkt winst maken...

#1 , 16 dec 2022 18:05

Beste,

Op mijn vorige post kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord.

Dus ik hou het simpel en kort:

Ik heb 1 bankrekening met 2 rekeningen daarin. Ééntje in Turkse lira en ééntje in Euro.
Dus stel je voor dat ik nu 1 Turkse lira heb die nu momenteel 0.05 EURO waard is... maar wanneer ik die verkoop krijg ik er 1 euro voor. Dus 95 eurocent winst per verkochte lira.

Als ik dit constant doe, word ik al heel snel rijk. Momenteel doe ik dit ook al, twee jaar lang zonder geen enkel probleem. Het is heel simpel te doen via de mobiele banking app, "transfer tussen eigen accounts"

Maar hoe legaal is dit? De bank verkoopt het namelijk zelf, voor een hoger bedrag, dus het kan hun eigen schuld zijn toch? Want als ik nu perongeluk iets voor bijna gratis verkoop terwijl het meer waard is, dan is het toch ook mijn schuld?

De bank al 2 jaar lang proberen verwittigen, ze negeren mij compleet.

Hoe legaal is dit , en kan ik hiervoor grote problemen krijgen? (het is een bank van de KBC Group, ergens binnen de Europese Unie , dus niet in België)

alvast bedankt voor jullie reacties.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding