Fiscaliteit rond vervroegd vakantiegeld

tdpttb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fiscaliteit rond vervroegd vakantiegeld

#1 , 23 nov 2022 08:57

Hallo,

volgende week moet ik verplicht van werkgever veranderen. Momenteel sta ik nog op een federale payrol, en ik moet verhuizen naar een Vlaamse payrol. Dit is eerder een administratieve aangelegenheid dan echt veranderen van werkgever. Locatie van tewerkstelling, verloning, arbeidsvoorwaarden, CAO's blijven wel allemaal dezelfde dus in dat opzicht heb ik geen nadeel.
Dit is wel effectief een ontslag met wederzijdse toestemming. Ik zal dus ook mijn vervroegd enkel en dubbel vakantiegeld al uitbetaald krijgen. Deze regeling is me wel bekend en hoeft niet opnieuw uitgelegd te worden. Het is me echter niet duidelijk of me dit volgend jaar bij de belastingsaangifte enig nadeel zou berokkenen. Het vervroegd enkel en dubbel vakantiegeld wordt namelijk ingevuld bij code 1251 (ipv 1250) en wordt apart belast aan de gemiddelde aanslagvoet.

Alvast bedankt voor jullie verduidelijkingen!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding