Has graag een oplossing

erik van passel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Has graag een oplossing

#1 , 13 nov 2022 08:29

Woon sinds 7 jaar i Bulgarijen uitgeschreven in Belgie
Heb echter 4 jaar geleden een belastingsbrief gekregen van Walonie voor een bedrag vaan een 7000 euro en van Vlaanderen op het zelde ogenblik van bijbetalen voor verkoop van een huis klein beschrijf naar groot ook een 7500 euro
Heb met hen contact genomen voor een betalingsregeling met de belastingen maar deze wilde alles in 6 keer hebben
Echter ik heb zo veel niet en leef van een overlevings pensioen van 1000 euro
De pensioenkas beweerde dat ik recht had op een minimum pensioen en dat dat daarboven ging afgedragen worden voor de schulden
Had nog wel een huis in Walonie maar door deze kon ik de afbetalingen er van niet meer doen en is in beslag genomen en verkocht.
Echter ik vemoed zeker dat er nog een schuld van open staat aan de bank maar die hebben me niets laten weten
Alles is in beslag genomen door 3de beslag
Heb ik nu nog recht op een minimum om te leven of heb ik geen rechten meer .
Van wat moet ik anders leven
Of moet ik terug komen naar Belgie voor alles te regelen .
Heb altijd gezecht dat ik graag een oplossing wilde vinden
Bedankt
Naam en telefoonnr verwijderd - JurecaBE-moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 15 nov 2022 12:30

Kan toch perfect ...u hebt de panden verkocht en zich niet gehouden aan de (spel)regels lees de regelgeving inzake verkoop, voor de periode waarin verplichte bewoning verplicht was, verstreken is

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 nov 2022 17:23

Als u in aanmerking wenst te komen voor een minimuminkomen zal u beroep moeten doen op Bulgarije. Uw financiële toestand heeft immers geen invloed op uw Belgisch overlevingspensioen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”