Renovatiepremies belastbaar inkomen

makonde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Renovatiepremies belastbaar inkomen

#1 , 10 okt 2022 15:31

Om een renovatiepremie aan te vragen via 'mijnverbouwpremie.be', wordt gevraagd om het gezamenlijke belastbaar inkomen in te geven, 'zoals vermeld op laatste aanslagbiljet'. Dit om premie te berekenen. Als gehuwde partner van een Europese ambtenaar (die op Europees niveau wordt belast en vrijgesteld van Belgische belastingen) ), is het gezamenlijke belastbare inkomen dus mijn eigen belastbaar inkomen. Zo staat het immers vermeld op ons aanslagbiljet. Is het daadwerkelijk dit bedrag dat ik ingeef in betreffende rubriek (voor aanvraag premie), of ben ik verplicht ook het niet in België belaste inkomen van mijn partner in te geven?
Alvast dank voor opheldering.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 okt 2022 17:27

"Het inkomen heeft betrekking op de som van het gezamenlijk belastbaar inkomen, de afzonderlijke belastbare inkomsten, het leefloon, de inkomensvervangende tegemoetkoming aan een persoon met een handicap en de van belasting vrijgestelde beroepsinkomsten uit het buitenland of verworven bij een Europese of internationale instelling."

https://www.vlaanderen.be/bouwen-wonen- ... -aanvragen
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”