Onkostennota nutsvoorzieningen

sianjeffers
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Onkostennota nutsvoorzieningen

#1 , 29 jul 2022 13:53

Mijn vennootschap huurt een deel van mijn woning. Er is één teller en alle nutsvoorzieningen worden privé betaald.
De vennootshap betaalt een aandeel van deze nutsvoorzieningen via een onkostennota. De basis hiervan is een percentage van de energie factuur die jaarlijks wordt ontvangen.
Wat gebeurd er nu wanneer ik (privé) zonnepanelen heb en mijn jaarlijkse elektriciteits factuur quasi nihil wordt?

Vermits ik deze zonnepanelen privé kocht zou ik denken dat de firma hiervan niet hoeft te "profiteren".
Uiteindelijk zijne deze ook onderworpen aan slijtage en is er de investeringskost die ik privé gedragen heb. Tevens is het privé toegelaten om elektriciteit te verkopen zonder hierop btw te betalen.

Het totaal verbruik is nog atlijd af te leiden via digitale meter en omvormer. Kan ik dit gebruiken om het aandeel van de vennootschap op toe te passen?
Indien ja, welk eenheidsprijs kan ik hiervor gebruiken? De gemiddelde energieprijs? En/of de eenheidsprijs van het (beperkte) deel verbruikte elektriciteit waarvoor een factuur van de energieleverancier werd ontvangen? Of moet ik toch echt een lagere eenheidsprijs aanrekenen bv. de prijs aan dewelke ik deze aan een energielieverancier zou verkopen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding