Belastingen AJ 2021

Nemi
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Belastingen AJ 2021

#1 , 14 jul 2022 12:34

Hoi allemaal.

Sorry voor eventuele schrijffouten ik zit even op mijn mobiel.
Mijn schoonouders zijn al sinds 2016 op pensioen en krijgen nu beide een getal in rooster 1541 en 2541 een bedrag van 120.

Hoe kan dat juist? Ik vind wel wat info maar zij hebben nergens overuren gedraaid ze zijn met pensioen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 14 jul 2022 19:00

Contacteer de belastingen zelf en vraag hoe zij aan die cijfers komen (ik ga er van uit dat dit een voorstel betreft).

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jul 2022 20:16

Contacteer de belastingen zelf en vraag hoe zij aan die cijfers komen (ik ga er van uit dat dit een voorstel betreft).
Gezien de aangifte morgen moet binnen zijn (indien digitaal en niet via boekhouder), vermoed ik dat het probleem is om nu nog een dergelijke vraag te stellen. Dit zal geen reden zijn om een laattijdige aangifte te mogen doen.

Ik ben eerlijk gezegd ook een slecht voorbeeld hiervoor. Ben ook altijd de laatste om de personenbelasting in te dienen.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 14 jul 2022 20:40

Contacteer de belastingen zelf en vraag hoe zij aan die cijfers komen (ik ga er van uit dat dit een voorstel betreft).
Gezien de aangifte morgen moet binnen zijn (indien digitaal en niet via boekhouder), vermoed ik dat het probleem is om nu nog een dergelijke vraag te stellen. Dit zal geen reden zijn om een laattijdige aangifte te mogen doen.

Ik ben eerlijk gezegd ook een slecht voorbeeld hiervoor. Ben ook altijd de laatste om de personenbelasting in te dienen.
Maar bij een voorstel is er in feite al een ingediende aangifte, dus dat gaat het probleem niet zijn.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jul 2022 11:20

Beste TS
Indien u een vereenvoudigde aangifte ontvangt, moest u al voor 30.06.2022 uw opmerkingen kenbaar maken aan de belastingen.
Indien u met Tax on web kunt werken vandaag de laatste dag.

Maar codes 1541 en 2541 zijn administratieve code van de belastingen ter controle van de vrijwillig gepresteerde overuren Covid. Is intern ter hunne controle zodat deze niet bij verschillende werkgevers zouden zijn toegepast.

In het geval van uw schoonouders maken deze interne codes niets uit : gezien geen overuren en ook geen verschillende werkgevers.
De 120 = het aantal wettelijk toegelaten aantal vrijwillig gepresteerde overuren Covid.

https://www.aclvb.be/nl/artikels/wat-ni ... e-van-2022

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”