Paypal factuur

ernest
Topic Starter
Berichten: 6

Paypal factuur

#1 , 11 mar 2009 20:34

Hallo ! (nieuw hier)

Dit is de situatie: Ik heb een blog en werk samen met een article writer uit de uk die voor mij interessante artikels schrijft. Natuurlijk is dit niet gratis en wil alleen betaald worden via Paypal.

In paypal bestaat er sinds enkele maanden de mogelijkheid om een factuur aan te maken ( https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?c ... ro-outside )

Op het factuur wat ik kan afprinten staat alles wat op een normaal factuurtje moet staan (datum/omschrijving/gegevens/...) behalve een factuurnummer. Oks staat er bij dat hij een "verified"member is.. wat wil zeggen dat hij tegemoetkomt aan de strenge regels die¨Paypal hanteert.

Mijn vraag is eigenlijk dat dit als een geldig factuur kan aanschouwt worden. Ik hoop van wel aangezien die man uit de UK met al zijn klanten op die manier werkt en geen 'dubbele facturatie' wil verrichten.

PS:Mijn boekhouder heeft het factuurtje gezien en denkt dat dit dor de beugel kan (zelfs zonder factuurnr.)

Graag jullie mening :)

Alvast bedankt

Ernest

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ernest
Topic Starter
Berichten: 6

#2 , 15 mar 2009 11:14

Is er niemand die voor diensten of goederen soms gebruik maakt van Paypal ?

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 15 mar 2009 11:39

Bijna wekelijks, doch de betalingen die ik ermee verricht zijn persoonlijke aankopen. (Geen fakturen nodig)

Reclame

Joeri_J
Berichten: 650

#4 , 16 mar 2009 12:21

Bijna wekelijks, doch de betalingen die ik ermee verricht zijn persoonlijke aankopen. (Geen fakturen nodig)
Idem,


Wat je wel kan doen:
Onderwerp e-mailbericht:(optioneel) [Max field length is 255]

Opmerking: (optioneel)
In bovenstaande velden een eigen nummering in te plaatsen...

bvb:

Onderwerp: "Factuurnummer: 2009-12345"
...


Zo lost u dit probleem op, niet?

Ik ben echter wel geen jurist.

ernest
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 16 mar 2009 16:39

kan ik idd doen.

Ik wil enkel 100% zeker zijn dat deze facturen geldig zijn voor de fiscus. Stel dat hij bij een controle dit niet goedkeurd zit ik met een dik probleem ...

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 17 mar 2009 01:06

Persoonlijk heb ik PP jaren gebruikt. Na de oprichting van hun nieuwe branch in de UK ben ik er mee gestopt. Zoals met alle grote internet zaken was de support beneden alle peil. Al ooit eens geprobeerd iets meer uitleg dan wat de FAQ's zeggen te bekomen van bvb Google of Yahoo ?

Voor mijn part hoeft PP niet meer. Het spijtige is dat de meeste online verkoop nog steeds met PP werkt. Tijd dat die dus wat concurrentie krijgen.

artemis
Berichten: 3294

#7 , 17 mar 2009 10:53

. Het spijtige is dat de meeste online verkoop nog steeds met PP werkt. Tijd dat die dus wat concurrentie krijgen.
Mee eens. In sommige gevallen kan je echt niet naast hen vanwege hun monopolie, bv als je veel met Ebay werkt. Paypal is van Ebay en bovendien zijn ze duur. Wat een goudmijn moet dat zijn.....

Beachcomber
Berichten: 572

#8 , 17 mar 2009 11:45

Probeer anders eerst contact op te nemen met de ontvanger van directe belastingen in je woonplaats, die zal je kunnen zeggen of dit aanvaardbaar is of hoe je facturen op te stellen om ze aanvaardbaar te maken.

JohnD
Berichten: 3580

#9 , 17 mar 2009 16:02

. Het spijtige is dat de meeste online verkoop nog steeds met PP werkt. Tijd dat die dus wat concurrentie krijgen.
Mee eens. In sommige gevallen kan je echt niet naast hen vanwege hun monopolie, bv als je veel met Ebay werkt. Paypal is van Ebay en bovendien zijn ze duur. Wat een goudmijn moet dat zijn.....
Ik apprecieer het dat je het ook niet eens bent met hun monopolie positie.
Je kan echt geen stap verder dan hun FAQ (Frequent Asked Questions) te doorbladeren.
Ik kreeg dus lang geleden mogelijk fishing E-mails, maar was niet zeker.
Ik moet wel tientallen E-mails geschreven hebben naar de originele site support met die bewuste E-mails in bijlage, maar kreeg nooit antwoord.
Ze verdienen pakken geld en verwaarlozen totaal hun support.

Joeri_J
Berichten: 650

#10 , 19 mar 2009 11:28

Met Paypal moet je opletten als verkoper...

Juist volgende vernomen van collega:

- verkoopt online via website producten/diensten (website/scripts/development van online applicaties etc)

- persoon X koopt in tijdspanne van paar maand tijd voor +/- 2000€ (volledige crm site met custom items etc, kortom veel werk in gekropen)

- +/- 3maand na datum doet persoon X (of toch eigenaar van de visa kaart waarmee betaald is, wie weet hoe het "echt" in elkaar zit) chargeback met melding, ik heb dit niet gekocht/betaald.

- PayPal zet de rekening van de verkoper in min (het geld was al opgevraagd naar zijn bankrekening) En account word bevroren...
hij krijgt nu mails/meldingen om dit aan te zuiveren.
en heeft al brief thuis gekregen van engels incaso bureau...

geen idee hoe het afgelopen is, of dat het nog bezig is juist.
maar heb ter informatie naar paypal mail gestuurd om info, en volgende gekregen:

Vraag was hoe ze handelen in dien er een chargeback komt,
en hoe indien de koper met gestolen kaart werkt.
(of gewoon beweerd het niet gedaan te hebben)
Bedankt dat u contact hebt opgenomen met PayPal. Ik waardeer de
mogelijkheid u te assisteren met uw vragen.

Ik heb uw e-mail gelezen en begrijp uw zorgen.

Het is echter zo dat als de verzender van het geld dus een chargeback zou
doen, zou de verzender een negatief saldo krijgen en niet u. De verzender
is hierna verantwoordelijk voor het aanzuiveren van zijn/haar saldo.

PayPal kan ook geen geld afschrijven van uw bankrekening of credit card
rekening zonder uw toestemming.

Het is wel mogelijk dat als u geld heeft ontvangen dat bijvoorbeeld met een
gestolen credit card is betaald, PayPal deze transactie zal terugdraaien en
het geld dat u op uw PayPal rekening heeft ontvangen van deze persoon met
een gestolen credit card, van uw PayPal rekening zal halen.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,

European Services PayPal, een eBay-onderneming
en ook volgende antw
Bedankt dat u contact hebt opgenomen met PayPal. Ik waardeer de
mogelijkheid u te assisteren met uw vragen.

Mijnheer, een koper kan een chargeback doen via de credit card
maatschappij om een betaling te annuleren. Dit zijn de credit card
maatschappij regels om misbruik te voorkomen en hier hebben wij helaas geen
invloed op.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,

European Services PayPal, een eBay-onderneming
maw, zo veilig is de hele handel niet...
En er zijn er blijkbaar genoeg die het 'misbruiken'

Vandebos
Berichten: 16087

#11 , 19 mar 2009 12:15

Klopt voor grote bedragen altijd checken of de paypal gebruiker (betaler) verified is. Altijd trachten betaling te ontvangen via Bilan/bic.

In het geval van uw vriend zou ik toch op zijn minst klacht indienen bij de credit maatschappij van de betaler. In betwistingen is paypal verplicht deze gegevens te bezorgen zodat uw rechten niet worden geschonden. Tevens wil ik uw vriend aanraden om klacht wegens internet fraude neer te leggen bij de politie.

Bestaat de site die hij ontwikkeld heeft nog steeds? dan an je via een eenvoudige whois de eigenaar/ uitbater achterhalen. ( als ik soft ontwikkelde, lang lang geleden, liet ik altijd "kleine sporen" achter in de code die me in geval van betwisting toelieten om te bewijzen dat ik degene die dat produkt ontwikkeld had. Dit kon gaan van een specifieke methode om tijdelijke parameters te benoemen tot controlecodes ingebed in het programma zelf die, als je ze wou verwijderen, noodzaakten het gehele programma te herschrijven)

Joeri_J
Berichten: 650

#12 , 19 mar 2009 12:36

Ik dacht dat hij wel bezig was met klacht, maar hoe het er mee staat heb ik geen idee van.

Was gewoon geschrokken dat het in feite zo simpel ging...
Je denkt dat je goed verkoopt, en dan ineens boef zoiets...

Betreffende het hoe en wat dat hij verkocht heeft ben'k niet op de hoogte.

Wel goed gevonden om kleine sporen toe te voegen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”