Belastingaangifte aanslagjaar 2021 ...

LucM
Topic Starter
Berichten: 4

Belastingaangifte aanslagjaar 2021 ...

#1 , 09 mei 2022 11:56

Hallo,
Ik val direct met de deur in huis :

Mijn echtgenote is samen met haar 3 zussen en 1 broer begin 2021 door erfenis van de ouders in het bezit gekomen van een oude boerderij.
Na het overlijden van de ouders is de woning nooit meer bewoond geweest. Er werd een stedenbouwkundig attest aangevraagd als voorbereiding op een verkaveling. De woning met bijgebouwen mag volgens de gemeentediensten afgebroken worden. De slopingsvergunning is hangende.
Nu krijgen wij onze vereenvoudigde belastingaangifte aanslagjaar 2021.
Onder rubriek 2106 merk ik dat er 193 Euro in rekening wordt gebracht. Navraag bij FOD Financiën leert me dat dit bedrag een deel ( 1/5 de deel ? ) van het kadastraal inkomen is dat aangerekend wordt voor de ouderlijke woning. Dit omdat het gebouw mogelijk zou kunnen verhuurd worden...
Navraag bij de andere zussen en broer leert me dat er tot nu toe al één zus met vereenvoudigde aangifte is waar vermeld bedrag niet wordt aangerekend.
Niemand ( ook wij niet ) hebben ter zake ook enig document ontvangen. De nog werkende broer die zelf z'n belastingaangifte invult gaat het bedrag dus logischerwijze niet invullen.

Hoe moeten wij reageren op deze toch wel rare situatie ?

Van harte dank bij voorbaat.
Met vriendelijke groeten,

Luc

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding