Rekening overleden 'papa' laten aanpassen / personenbelasting

rolelael
Topic Starter
Berichten: 36

Rekening overleden 'papa' laten aanpassen / personenbelasting

#1 , 30 apr 2022 16:36

Mijn vader is in augustus overleden ( 2021 ). Ik heb toen een kopij aangevraage van het aanslagbiljet. Er moest toen een bedrag betaald worden, wat ik ook gedaan heb ( ben enigste erfgenaam ). Nu keek ik van de week in myminfin om mijn eigen belastingen in te vullen en te bevestigen. Zag ook de link staan: invullen voor een overleeen
Persoon. Heb dan via ons pa zijn nationaal nummer zijn aangifte ( vooringevuld ) bekeken en dat zag er allemaal correct uit en bevestigd. Maar ditmaal trekt hij nog terug ( inkomen 2021 ). Zijn rekeningnummer kon ik niet aanpasssen ( dit bestaat ook uiteraard niet meer ). Hoe kan ik dit laten aanpassen naar mijn rekeningnummer ? Mag ik nu al een brief zenden met een kopij van mijn identiteitskaart en bewijs v erfgenaam, of moet ik wachten tot? Want online gaat hij geen aanslagbiljet meer krijgen ( ttz ik kan niet meer aanloggen voor hem ) en op zijn oud adres is hij niet gekend. Dus de mogelijke brief gaat verloren gaan. Weet ook niet wanneer gij dit gaat krijgen ( vorige was rond oktober reeds ). Wat gebeurd er als men gewoon probeert uit te betalen op zijn oud nummer ( en dat wordt uiteraard geweigerd ). Zoeken ze mij dan automatisch op ( ik ben toch gekend als erfgenaam). Is mij allemaal wat onduidelijk

Thanks

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding