Gespreide investeringsaftrek opnemen vanaf 2de jaar?

kdckrs
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gespreide investeringsaftrek opnemen vanaf 2de jaar?

#1 , 28 apr 2022 17:35

Hoi iedereen! Eerste post op dit forum dus bij deze wil ik toch even aangename kennismaking zeggen tegen iedereen!

Context: Ik heb in het jaar 2020 enkele investeringen gedaan (afschrijvingstermijn 3 jaar) die ik tijdens het invullen van mijn PB in 2021 niet mee opgenomen heb voor als investeringsaftrek.

Bestaat er nog een mogelijkheid dat ik deze in mijn PB van 2022 alsnog opneem? (Natuurlijk enkel met de gespreide investeringsaftrekwaarde die in aanmerking zou komen voor jaar 2)

Indien ja, hoe vermeld ik dit best op het 276U document zodat het acceptabel is?

Alvast bedankt voor de feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 28 apr 2022 17:49

Nee. Indien de bezwaartermijn van aanslagjaar 2021 nog niet is verstreken kan u mogelijks via die weg de investeringsaftrek nog toevoegen aan het correcte aanslagjaar.

kdckrs
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2022 21:56

Nee. Indien de bezwaartermijn van aanslagjaar 2021 nog niet is verstreken kan u mogelijks via die weg de investeringsaftrek nog toevoegen aan het correcte aanslagjaar.
Bedankt voor je feedback! Ik vreesde er al voor dat dit niet zomaar mogelijk zou zijn. Ik ga het hier dan ook bij laten en gewoon vanaf dit jaar wel correct alle investeringen opnemen via de gespreide investeringsaftrekmogelijkheden.

Fijne avond nog! :idea:

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”