werk in onroerende staat

hawe
Topic Starter
Berichten: 3

werk in onroerende staat

#1 , 08 mar 2009 21:02

Beste,
naar aanleiding van mijn bachelor (literatuuronderzoek) - en masterproef (accountancy-fiscaliteit) werd er van mij verwacht om een schets te geven die zich de laatste jaren op wetgevend,administratief, jurisprudentieel en doctrinair vlak hebben voorgedaan in de Belgische btw-wetgeving. Nu heb ik mijn opzoekwerk voltooid maar moet ik enkel nog 'rechtspraak' over dit onderwerp implementeren in mijn bachelorproef. Aangezien ik niet zo vertrouwd ben met de rechtstakken wou ik vragen of er iemand is die mij kan helpen.

heb al proberen zoeken via jura.be en monkey.Be , maar vind het niet gemakkelijk om iets terug te vinden. sommige onderwerpen zijn zodanig ruim dat er veel over gevonden wordt, maar 'werk in onroerende staat' is wat moeilijker :s

zou u heel dankbaar zijn indien u mij op pad kan zetten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 08 mar 2009 21:24

Heb je Fisconetplus (FOD Financiën) al eens ondervraagd?

hawe
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 08 mar 2009 22:41

Heb je Fisconetplus (FOD Financiën) al eens ondervraagd?
Vriendelijk bedankt, heb 3 interessante arresten gevonden die ik nog verder kan bestuderen.

Nu heb ik nog een laatste vraag; ik zou graag ook nog iets extra willen toevoegen aan mn thesis. Namelijk stand van de zaken in Europa als afsluiter. Nu op fisconetplus heb je wel europees rechtspraak. Maar er staat nergens vermeld dat de tarieven, aftrekregels, maatstaf van heffing ed. ook wordt toegepast in andere lidstaten.
Wat de BTW-tarieven betreft, is de regelgeving tot op heden slechts min of meer geharmoniseerd maar waar kan ik dit terugvinden voor ''werk in onroerende staat'' Kben al naar de fiscale bib geweest, maar er was helaas niemand die me verder kon helpen. Iemand die soms weet hoe ik eraan kan beginnen? Via welke bronnen ik de vergelijking kan maken tussen Belgie en de andere lidstaten..?

Dank bij voorbaat

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 08 mar 2009 22:56

Als eens bij deze contactpersonen geraadpleegd?

http://fiscus.fgov.be/interfafznl/nl/site/contact.htm

Het lijkt me ook raadzaam om eens via een hen van te vragen naar een contactpersoon bij het Europees parlement... dat is toch in Brussel en wordt dagelijks voor dergelijke vragen gecontacteerd.

In het verleden werkte een kennis van me op de contactdienst ginds doch spijtig genoeg heb ik geen actuele gegevens.

hawe
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 08 mar 2009 23:12

Als eens bij deze contactpersonen geraadpleegd?

In het verleden werkte een kennis van me op de contactdienst ginds doch spijtig genoeg heb ik geen actuele gegevens.
Merci voor de link, heb juist een mail verzonden. Hopelijk krijg ik een positief antwoord.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”