Zelf publicatie kortverhalen

Sam.ian
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelf publicatie kortverhalen

#1 , 30 mar 2022 20:17

Hallo

Ik heb al enige tijd als hobby het schrijven van verhalen. Tot nu toe heb ik dit altijd online gezet zonder commerciële doelen, ik heb hier ook goeie reacties op gekregen. Nu zou ik willen proberen om kort verhalen te verkopen via amazon en bol.com.

Maar ik vind hier niet de juiste info over, hoe dit zou werken voor de belastingen. Wel hoe het werkt als je auteursrechten hebt als werknemer of zelfstandige. Dan telt dit als roerende inkomsten onder een speciaal statuut.

Maar niet of je dit gewoon als natuurlijk persoon kan zonder zelfstandige te zijn. Ik zou deze verhalen gewoon online verkopen via Belgische en buitenlandse sites maar verwacht daar geen bijzonder grote winsten uit.

Mijn vraag is dan, kan ik dit als natuurlijk persoon en werkt het systeem van auteursrechten en de belastingen daarop dan hetzelfde? Of moet dit als een zelfstandige/éénmanszaak?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding