Vermoedelijk namaak artikel gekocht.

VW1310
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Vermoedelijk namaak artikel gekocht.

#1 , 10 mar 2022 09:34

Goeiemorgen

Ik heb dit weekend schoenen besteld van het merk Alexander McQueen voor 150 euro op de site Dessly.com. Ik was deze schoenen tegengekomen op TikTok in de vorm van een publiciteitsfilmpje met een link naar de site. Op de site stond al aangegeven dat er kortingen waren van -60 en -80%.
In eerste instantie had ik dus geen enkel vermoeden dat ik op een valse site aan het rondneuzen was. Vanochtend kreeg ik een bevestiging van de handelaar met een track&trace code om de verzending te bevestigen en toen ik op de track & trace code drukte stond er in kleine letters dat het pakket in behandeling was bij 'China post'. Het leek me raar dat deze schoenen die ik besteld heb op een site die zich de naam 'DESSLY PARIS' toe-eigent vanuit china verstuurd zouden moeten worden. Ik heb vernomen dat als het effectief om namaak zou gaan dat ik dan de douanekosten en mogelijk een schadevergoeding zal moeten betalen. Is er iets wat ik nu al uit voorzorg kan ondernemen? Ik wil geen namaakgoederen en wil deze industrie ook niet ondersteunen.

alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding