Terug krijgen belastingen

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

Re: Terug krijgen belastingen

#16 , 07 mar 2022 14:10

Hoe dat is gegaan weet ik niet , zij kunnen toch achterhalen van wie die pas was, ze zeggen van thuis uit maar dat kan ook ergens anders zijn. Zonder pas niet de vlieger op he ..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 514

#17 , 07 mar 2022 15:34

Heb een antwoord gekregen op antwoordap. ze gaat mij terugbellen . Ik zou op 11 september dat thuis aangepast hebben met mij pas (gebruik altijd itsmy ) We zaten toen in het buitenland.
Dus volgens hen heb ik mijn geld doen overschrijven op een rekening vreemde persoon.
In de bank zijn ze die persoon op het spoor en moet een beetje geduld hebben.
Er kunnen verschillende redenen zijn:
1. u of uw partner hebben dit aangepast, of uw boekhouder
2. er zat een foutje in de software
3. uw dossier is gehackt --> dan zullen er meerdere gedupeerden zijn van die dag
4. u bent slachtoffer geworden van fishing --> dan zullen er ook meerdere gedupeerden zijn die dag

@LYNX XX, belastingaangiftes moesten ingediend zijn voor 15 juli 21, tenzij deze persoon via een boekhouder werkte. Niemand gaat zijn gegevens een paar maanden na de aangifte nog eens nakijken.

Hopelijk heeft de TS snel het geld overgeschreven gekregen.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#18 , 07 mar 2022 16:46

Mijn aangifte gaat altijd via mijn boekhouder , ze gaan een brief schrijven .

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 mar 2022 20:19

Mijn aangifte gaat altijd via mijn boekhouder , ze gaan een brief schrijven .
TS dit is al een heel andere wending : uw boekhouder. Is geen sprake van in topic.
Zoals ik reeds aanhaalde zit betrokkene in uw naaste omgeving.

En controle aangifte doet men bij de aangifte zelf en de afdruk. Controle aanslagbiljet doet men bij ontvangst.
Bekijk zeker de kopie van de aangifte welke bankrekening nr. er op staat. Indien de correcte bankrekening moet u zelfs niet ver zoeken :
uw directe omgeving.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#20 , 08 mar 2022 01:05

Heb van de persoon van de belastingen een beeld -foto gekregen dat ik of iemand anders het nummer veranderde , ok dat is de beste oplossing voor hen maar niet voor mij . Nu aan die wijziging is een identiteit aan verbonden en die wil ik zien .

jefke007
Berichten: 1812

#21 , 08 mar 2022 05:09

"Het blijkt een nummer van Belfius te zijn en van een persoon met bijna de zelfde naam (het zal Mark zijn ipv.Marc) die persoon van de bank ging het ander kantoor aanspreken"

Heeft het boekhoudkantoor soms een klant met bijna een indentieke naam ? Ze zullen het u misschien niet graag vertellen, maar de kans zit er wel in.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#22 , 08 mar 2022 11:04

Heb nu mail ontvangen van de belastingen dat ze niks meer kunnen doen voor mij, moet wachten op de goede wil van Belfius . Indien dit niet gaat ben ik 4059€ kwijt .

LeenW
Berichten: 12824

#23 , 08 mar 2022 11:06

Ik ben ook aan het denken aan een fout bij het boekhoudkantoor. Of indien hacking, klacht indienen bij de politie.

jefke007
Berichten: 1812

#24 , 08 mar 2022 11:45

Weet niet of een hacker toevallig ongeveer dezelfde naam gaat hebben als het slachtoffer
Waarschijnlijk raken ze in de geval zelfs makkelijk aan de hacker zijn adres , moest het al een hacker zijn

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#25 , 08 mar 2022 14:54

TS Indien u er werkelijk van overtuigd bent dat de fout en nalatigheid bij de FOD financiën ligt : zie onderstaande link en dien een officiële klacht in.

https://financien.belgium.be/nl/klachtenbeheer#q2

Voor zulk bedrag zou ik toch een inspanning doen.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#26 , 09 mar 2022 00:37

Ga nu de handeling van de bank en boekhouder afwachten tot komende maandag en daarna zal ik alles aanwenden wat ik kan .

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#27 , 09 mar 2022 10:48

Er is licht aan het einde van de tunnel , Belfius heeft ons laten weten dat de persoon het geld gaat overmaken, Belfius heeft ook info gevraagd over mijn boekhouder ............ Boekhouder gaat mij ook bellen dus ik zal hier de oorzaak laten weten . Iedereen bedankt voor de goede tips

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#28 , 09 mar 2022 11:40

Er is licht aan het einde van de tunnel , Belfius heeft ons laten weten dat de persoon het geld gaat overmaken, Belfius heeft ook info gevraagd over mijn boekhouder ............ Boekhouder gaat mij ook bellen dus ik zal hier de oorzaak laten weten . Iedereen bedankt voor de goede tips
Zeker de afloop laten weten. Ben benieuwd wie in de fout is gegaan.
Succes.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#29 , 27 mar 2022 23:58

Heb onze centen ontvangen , niemand gaat dit verhaal geloven

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#30 , 28 mar 2022 07:52

Gelukkig. Weet je nu waar de fout lag?

Aanpassing van rekeningnummer voor de verkeerde persoon door de boekhouder lijkt me waarschijnlijker dan fout bij de belastingen, aangezien zij op rijksregisternummer werken.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”