Kosten Gerechtsdeurwaarder

Amy123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Kosten Gerechtsdeurwaarder

#1 , 23 feb 2022 19:24

Beste,

Door het niet ontvangen van een brief om onze wegentaks te betalen,waren wij dit helemaal uit het oog verloren
Tot we aangehouden werden door de politie en zij ons vertelde dat we moesten betalen.
Dat hebben we ook onmiddelijk gedaan!
Maar nu bleek dat ons dossier al was overgemaakt aan de gerechtsdeurwaarder en deze eist nu natuurlijk de betaling

We wisten echter niet dat we die kosten moesten betalen en nu dreigt de deurwaarder ermee onze auto in beslag te nemen als we niet onmiddelijk 752euro betalen!!!
MAG DIE DEURWAARDER ZOVEEL KOSTEN AANREKENEN ????En kan hij de auto alsnog in beslag nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 feb 2022 20:06

Ja, dat kan hij. Jijzelf dient zelf bij te houden wanneer je dergelijke zaken dient te betalen.
Best betalen binnen de gestelde termijn, of er komt nog een groot pak bij.

ongelukbelaagd
Berichten: 516

#3 , 24 feb 2022 14:34

Ik vind het erg dat mensen als een crimineel worden behandeld of zelfs absurde hoge kosten moeten betalen omdat ze zelf niet gezien hebben dat ze terug een factuur van de wegentaks moesten ontvangen hebben. :-(

Reclame

Amy123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2022 15:26

Inderdaad ongelukbelaagd
Zo is het in dit Belgenland.
Hoop nooit nog iets met een gerechtsdeurwaarder voor te krijgen want het zijn gewoon geldwolven

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 24 feb 2022 15:41

Inderdaad ongelukbelaagd
Zo is het in dit Belgenland.
Hoop nooit nog iets met een gerechtsdeurwaarder voor te krijgen want het zijn gewoon geldwolven
Als het dossier al in behandeling was, mag de deurwaarder toch zijn gemaakte kosten aanrekenen? Het is niet omdat u toevallig werd tegengehouden door de politie, dat dit komt te vervallen.

Waaruit bestaan deze kosten?

Amy123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 feb 2022 17:02

De deurwaarder mag van mij idd zijn kosten komen innen maar niet na 1 jaar zonder enige vorige kennisgeving
want we hebben nooit iets van hem ontvangen tot nu en daarom stel ik de vraag of dat zo een hoge uitvoeringskosten mogen zijn

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 feb 2022 19:56

Bij het begin van de vaccinatiecampagne hebben veel mensen hun eBox geactiveerd, niet beseffend dat alle communicatie van de overheid zoals aanslagbiljetten, verkeersboetes, ... enkel nog elektronisch via de eBox verstuurd werd en niet langer per brievenpost.
Op dit moment verzuipen de diensten in het aantal onbetaalde boetes en belastingen. Hoe zou dat toch komen?
Dit ter zijde, maar het is misschien ook de oorzaak waarom de TS iets niet betaald heeft.

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 24 feb 2022 22:00

Zou wel eens best kunnen. Ebox ben ik ver van weggebleven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 feb 2022 10:24

Als er iets in je E-box komt krijgt men een email, gisteren ook één gehad voor mijn wegen taks te betalen,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6857

#10 , 25 feb 2022 12:16

Als er iets in je E-box komt krijgt men een email, gisteren ook één gehad voor mijn wegen taks te betalen,
En wat voor iemand die geen e-box heeft, die zelfs de codes van zijn/ haar IK nooit gekend heeft ? Wat dus als die zo'n mail krijgt? spam?

LeenW
Berichten: 12839

#11 , 25 feb 2022 12:20

E-box en co zijn op zich niet slecht, maar het wordt iets te veel opgedrongen aan de oudere generatie. Een eenvoudige en volledige opt-out moet mogelijk zijn.

Amy123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#12 , 25 feb 2022 15:14

Heb helemaal geen E box weet zelfs niet eens wat het is !ze moeten ook misschien eens een herinnering sturen voor ze met de grove borstel door alles gaan en de mensen op extra onnodige kosten jagen
Trouwens ik heb altijd gelijk een brave burger netjes op tijd alles betaald en dan krijg je een boete van een half maandloon !!!!als dat niet erg is bahbah

Blaatpraat
Berichten: 3794

#13 , 25 feb 2022 19:20

De overheden zullen nooit een deurwaarder sturen als u niet meteen betaalt.
Er volgt sowieso eerst een herinnering, en pas daarna volgt er eventueel een deurwaarder.
Vanaf dat deze piste ingeschakeld wordt, heeft de deurwaarder de schuld zowat overgekocht, en zal er geen minnelijke invordering meer gebeuren (al dan niet via de politie die u tegen houdt).

Wat hier beweerd wordt, zou -in theorie- niet mogen kunnen dus.

In ieder geval: deurwaarder betalen, en daarna uw geld proberen terug te vorderen van de politie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 26 feb 2022 17:07

En wat voor iemand die geen e-box heeft, die zelfs de codes van zijn/ haar IK nooit gekend heeft ? Wat dus als die zo'n mail krijgt? spam?
Iedereen kiest zelf voor een ebox, en zoals ik deze week, dan ga ik naar mijn bank en daar staat het klaar om deze te betalen, enkel aanklikken en is betaald .

Heb je geen e-box krijg je nog een papieren brief zoals hier de auto tax .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”