Taks op beursverrichtingen

SanderVdW
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Taks op beursverrichtingen

#1 , 03 feb 2022 11:12

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag ivm de onmogelijkheid tot betalen van de taksen op beursverrichtingen.

Het afgelopen jaar, 2021, heb ik enorm gespeculeerd op de beurs, via het T212 trading platform, dewelke gevestigd is in het VK. Hierdoor ben ik al mijn spaarcenten verloren, ongeveer €50.000. De belastingen die ik verschuldigd ben (TOB), kan ik helemaal niet meer betalen aangezien ik volledig blut ben. Eind dit jaar zullen deze verrichtingen aangegeven worden aan onze Belgische tax autoriteiten via de CRS regeling, waarvan ik niet op de hoogte was op het moment van mijn speculeren.

Ik ben ten einde raad, heeft iemand advies over wat ik zou moeten ondernemen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 03 feb 2022 11:22

Over wat voor bedrag spreken we hier? U kan een afbetalingsplan aanvragen bij het Ontvangkantoor. Uiteraard is het hier wel wenselijk dat u de verschuldigde bedragen zelf correct aangeeft en niet wacht tot de inlichtingen uit het buitenland arriveren, dit schaadt uw betrouwbaarheid.

https://financien.belgium.be/nl/experte ... richtingen

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”