Beslag teruggave belastingen

Hoegaarden2021
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Beslag teruggave belastingen

#1 , 28 nov 2021 14:29

Hallo,

Normaal zou ik op 30/11/2021terugkrijgen van de belastingen, bedrag is net geen 1900€ dus dat kan al zeker tellen. Op 18 november kreeg ik bericht dat dit toch niet zou uitbetaald worden omwille van een openstaande schuld bij alpha credit.

Nu is het zo (en ik ben daar heel eerlijk in) dat ik een visa kaart had en laten we zeggen niet echt mee op een correcte manier mee ben omgegaan. Heb deze kaart heel vaak gebruikt en dat gebruik is wat uit de hand gelopen en dus met alle gevolgen van dien.

Het bedrag dat ik verschuldigd WAS net geen 5000€. Dit heb ik onlangs netjes in 1 keer betaald. Al geef ik toe dat ik de betalingstermijn met een tweetal dagen heb overschreden.

Ok akkoord dat ze mijn teruggave inhouden bij het uitblijven van de betaling maar nu mijn schuld is vereffend kan ik toch aanspraak maken op de teruggave van mijn belastingen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 28 nov 2021 14:36

Was dat al geweten bij de verschillende diensten?

Hoegaarden2021
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2021 14:48

Goh nee dat denk ik niet, ik heb de betaling overgemaakt en vermits de betalingstermijn met enkele daagjes heb overschreden vermoed ik dat alpha credit al beslag had aangevraagd. Dus het ene heeft het andere gekruist denk ik.

Ik wil gewoon weten of ik nog recht heb op de teruggave van mijn belastingen. Normaal toch wel als de schulden zijn vereffend…

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 nov 2021 15:06

Het is de schuldeiser die het beslag moet opheffen en de schuldenaar hiervan in kennis stellen of het orgaan dat tot beslag bij de Fod Financiën is overgegaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LYNX XX
Berichten: 2505
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 nov 2021 15:16

U zult waarschijnlijk een schrijven ontvangen hebben van FOD Financien.

Zend deze dienst een schrijven met uw uitleg en een kopie van de overschrijving aan Alpha Credit. Tevens kunt u zich melden bij het plaatselijk FOD financiën kantoor ( of maak een afspraak met de ontvanger ) en overhandig dezelfde brief en bijlagen en bespreek de zaak.
Het terug te betalen bedrag zal u zeker terug betaald worden maar kan enkele maanden duren. De diensten moeten ook hun werk correct kunnen doen en de gegevens krijgen van de betrokken credit firma.

Zend teven een brief aan Alpha Credit om de beslaglegging terug te trekken gezien u uw schulden heeft voldaan : te samen met bewijs van betaling.

In het beste geval de correspondentie aangetekend versturen.

Hoegaarden2021
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 nov 2021 16:10

Dat ik even langer moet wachten op de teruggave is ok en begrijpelijk.

Dankjewel voor de reacties!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”