Vereenvoudigde aangifte

lisa24
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Vereenvoudigde aangifte

#1 , 29 sep 2021 03:50

Hallo. In juni kreeg ik voor het eerst een vereenvoudigde aangifte. Deze klopte volledig. Ik woon in bij mijn moeder, heb niemand ten laste en krijg enkel een uitkering wegens handicap. Dus veel moest er niet ingevuld worden. Ik heb hem meteen ingediend maar nu staat er nog steeds in behandeling. Is dit normaal? Ik zie hem ook niet tussen mijn vorige aangiftes. In kan al mijn aangiftes zien uitgenomen deze. Is het omdat hij nog in behandeling is? Alvast bedankt.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2021 09:27

Uw vereenvoudigde aangifte : indien door u juist bevonden, moet u niet terug zenden of bevestigen op Taxonweb. Indien geen opmerkingen ingediend, krijgt u de belastingaanslag automatisch.
In behandeling = in de route voor nazicht en nog niet opgestuurd.
Bij Myminfin zou uw vereenvoudigde aangifte toch moeten vermeld staan, indien niet is het omdat u de aangifte heeft verstuurd wat niet nodig was?.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2021 10:30

Dit is normaal tot men je betaling brief stuurt , en dit kan nu of met enkel maanden zijn, zijt gerust dit is in orde..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

lisa24
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2021 12:58

Dankje beide voor de reactie :) ik maak me snel zorgen om deze dingen

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”