niet alle facturen zijn ingediend

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

Re: niet alle facturen zijn ingediend

#16 , 14 sep 2021 11:00

TS : zie mijn vorige reacties.

Ik begin te vrezen dat u ( indien alles niet verzonnen is ) u best een eerste klasse advocaat onder hand neemt.
Indien de inspecteurs/controleurs van degelijk niveau zijn ( waaraan ik niet twijfel uit ervaring )
gaat u een harde confrontatie tegemoet.
En opgepast het is niet omdat u nu een BVBA heeft dat u ongeschonden uit het verhaal zult komen; misschien ook vrezen voor de BVBA ( indien eenmanszaak verweven is geworden met de BVBA ). Indien zij daar ook onregelmatigheden ontdekken zal u met een deus ex machina moeten boven water komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
floki79
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 sep 2021 12:05

waarom zou uw boekhouder dit doen???
wat heeft hij te winnen? wetende dat dit toch ooit uitkomt!!

uw verhaal is eenzijdig
echt zot :)
floki is niet mijn echte naam hoor :) ik zoek advies voor "mijn verhaal"
waarom zou uw boekhouder dit doen, goeie vraag. dat wil ik ook weten maar hij neemt niet op.

guy263202
Berichten: 163

#18 , 16 sep 2021 22:55

Laat de controle doorgaan bij uw boekhouder en laat hem het woord nemen.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 sep 2021 10:37

https://financien.belgium.be/nl/onderne ... ontrole#q2

Normaal zal de controle plaatsvinden bij u thuis omdat u in de periode 2016-2017 en eerder een eenmanszaak/bijberoep was. Controles gebeuren normaal aldaar.
U kunt de controleur vragen bij uw boekhouder ( mits akkoord boekhouder) maar dan zal dan van de uitzonderlijke wil van de controleur zijn, die ook niet gek is en onbekwaam en zijn redenen daarvoor heeft. Zeker indien hij bepaalde vermoedens heeft.

floki79
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#20 , 10 okt 2021 10:19

oki oki controle is achter de rug. ik moet in het slechtste geval zo een 46.000 EUR + boeten dus 138.000 EUR betalen. dit kan nog worden verminderd als ik een bezwaarschrift indien. het bedrag valt ieder geval mee. het deel van mijn eenmanszaak zal ik in een keer betalen met mijn eigen middelen, BV moet ik nog zien. mss start ik een nieuwe (mss een offshore met manager ginder). Ik heb nog een BV waarmee ik mijn sociale lasten etc minimaal kan betalen en met mijn lucratief bedrijf hopla welcome to Malta.

LeenW
Berichten: 12811

#21 , 10 okt 2021 10:42

Dus meteen na een fraudezaak gaat u een dubieuze constructie oprichten? Is het geen beter idee om even onder de radar van de Fiscus te blijven?

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 okt 2021 10:51

In mijn reactie # 4 had ik al een vermoeden en de nodige scepsis omtrent de werkelijke inhoud van de topic. Uit het antwoord # 20 van TS kan ik enkel mijn vermoedens omtrent bewuste fraude en ontduikingen bevestigd zien.
Met al die influencers, freelancers, veel bijberoepers ... heb ik het wel al een hele tijd gehad. Deze heerschappen starten het allemaal op om de fiscus, BTW ... te ontduiken en op hun manier een soort belastingparadijs te scheppen. Dit allemaal ten kosten van de eerlijke burgers ( die hun opgelegde lasten/taksen/belastingen correct betalen ) en zwaar belast worden.
Het wordt hoog tijd dat de regering daar een voorrangsitem van maakt ( maar ja wie boter op zijn eigen hoofd heeft ??? ).

En LeenW : toch geen aanrader op JF om hem te duiden om even onder de radar van de fiscus te blijven. JF staat voor juridisch, correctheid en wettelijke richtlijnen.

TS zit in de malafide business en foute caste.

Hoort niet thuis op JF.

En dan maar de boekhouders betichten : hou ik niet van collega's uit mijn branche ten onrechte als nestbevuilers te catalogiseren. Velen onder hen doen wat de opdrachtgever hun oplegt of eist. En onder alle koren is er kaf.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”