Niet akkoord met minnelijke schikking BBI

iceman1975
Topic Starter
Berichten: 33

Niet akkoord met minnelijke schikking BBI

#1 , 29 jul 2021 17:55

Ik schets kort mijn situatie. In het verleden kreeg ik van mijn werkgever aandelen toegekend. Onlangs kreeg ik van de BBI een brief in de bus voor fraude (niet aangeven in de belastingsbrief van aandelen toegekend in 2018).
Ik ben niet akkoord met de schikking, heb al verschillende elementen aangebracht die in mijn voordeel spreken, maar zoals met veel zaken willen ze een gelijke schikking voor alle overtreders (zonder naar het individueel dossier te kijken). Het gaat me niet over het bedrag van de boete, maar wel over de ernst van de inbreuk. Volgens hen heb ik deze bewust gemaakt, iets wat ik al weerlegd heb (maar de BBI persoon doet weinig moeite om het te willen begrijpen).
Wat als ik niet akkoord ga met de schikking? Gaat deze zaak dan naar de rechtbank? Of waar kan ik me aan verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 29 jul 2021 21:51

Als er geen schikking is, zal er een aanslag gevestigd worden tegen het hoogste boetetarief. Als u dan niet akkoord bent, zal inderdaad de rechtbank beslissen.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 19 aug 2021 21:37

Onlangs heeft er een vennootschap de minnelijke schikking van hun belastingen afgetrokken. Tot groot ongenoegen van de fiscus die die zaak verloren heeft, maar ondertussen is de fiscus in cassatie gegaan, een aftrekpost van 6 miljoen euro

https://www.pvda.be/klassenjustitie_in_ ... elastingen

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 aug 2021 21:49

Onlangs heeft er een vennootschap de minnelijke schikking van hun belastingen afgetrokken.
Dat ging over een andere minnelijke schikking dat deze over een belastingschuld. Het betrof een minnelijke schikking met het parket waardoor de strafvordering vervalt.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”