Opties bedrijfswagen in personenbelasting

Aredeesa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opties bedrijfswagen in personenbelasting

#1 , 14 jul 2021 13:55

Goedemiddag,

Ik heb in 2020 voor de eerste maal een bedrijfswagen mogen kiezen en heb hierbij zelf enkele opties (trekhaak, beter audio pakket, extra sensoren) bekostigd.
Deze opties werden door mij rechtstreeks aan de leasemaatschappij betaald vooraleer de auto uitgeleverd werd, voor een bedrag van 1760.34 EUR excl 21% BTW.

Nu heb ik gehoord van verschillende collega's dat ze vroeger deze opties hebben ingegeven in de personenbelasting.
Niemand wil/kan mij echter uitleggen hoe ik deze kan ingeven en hoeveel van dit bedrag ingegeven kan worden.

Artikels dat ik op het internet vind zijn ook allen verouderd en misschien ook niet meer up to date...

Als laatste hoop probeer ik via jullie forum advies in te winnen hierrond. Ik weet niet welke info er nog extra nodig is om een correct antwoord te kunnen bieden, dus indien meer info nodig, laat dit zeker weten.

Alvast bedankt voor jullie inspanningen en reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 14 jul 2021 14:15

Beste

zie
https://financien.belgium.be/sites/defa ... 200327.pdf

Normaliter kan u de persoonlijke bijdrage in mindering brengen van het voordeel van alle aard tijdens het jaar waarin u de bijdrage betaalt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”