Beroepskosten motorfiets

painter
Topic Starter
Berichten: 62

Beroepskosten motorfiets

#1 , 28 mei 2021 21:51

Hallo, ik heb een vraag over het inbrengen van de motorfiets. Al jaren breng ik mijn motorfiets degressief in voor een periode van 5 jaar. Mijn woon-werk afstand is 64 km op en af. Nu heb ik in januari 2019 een Honda crosstourer gekocht met cardan as. Omdat een ketting in het verleden snel versleet. Fijne moto, alleen hoog verbruik 8,5 l :( en pijn aan mijn rechtervoet om 1 of andere reden. Ik heb al vanalles laten doen van onderzoeken mr scan enzovoort. (Ontsteking en vocht vonden ze daar, echter geen reden waardoor) Als ik een tijd niet moet werken en daardoor niet rijd gaat de pijn over. Zodra ik een aantal minuten aan het rijden ben komt die terug, zeer vervelend. Maar in sommige testverslagen staat inderdaad dat je je rechtervoet op deze moto in een rare hoek moet zetten.
Dus nu na 2,5 jaar zou ik deze motor willen verkopen, nieuw kostte deze ruim 17.000 euro. En ik zou in de plaats een lichtere en goedkopere en zuinigere tweedehands moto willen kopen van 4600 euro. Kan dit en hoe moet ik dat dan aanpakken of dien ik toch met deze andere te blijven rijden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
painter
Topic Starter
Berichten: 62

#2 , 28 mei 2021 22:38

Of kan ik eventueel de twee motors inbrengen volgend jaar? Moto a zoveel kilometers woon-werkverkeer en moto b zoveel.

painter
Topic Starter
Berichten: 62

#3 , 28 mei 2021 23:06

Ps. Voor mijn plezier rijd ik er trouwens nooit mee. Ik plan dit altijd eens te doen, maar de tijd ontbreekt steeds. Door de activiteiten met het gezin enz..

Reclame

painter
Topic Starter
Berichten: 62

#4 , 29 mei 2021 16:50

Hoi, ben vandaag gaan zien, en mijn probleem kan mogelijks opgelost worden met andere voetsteunen.
De moderator mag dit onderwerp dus wissen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”