Verkoop tweedehands dat in waarde gestegen is

BertPraet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop tweedehands dat in waarde gestegen is

#1 , 12 mei 2021 01:24

Beste,

Zo'n zeven jaar geleden kocht ik in een game die ik toen veel speelde 300 virtuele goederen (gerelateerd aan het spelen van het spel indien dat niet duidelijk is) waarvan ik er momenteel 25 over heb die in mijn account staan. Nu zijn die enorm veel waard geworden omdat het gaat om de allereerste virtuele goederen die in dat spel geïntroduceerd waren. Vanwege schaarste zijn deze nu een van de duurste items in dat spel. Nu kreeg ik een aanbod voor +/- 145.000€ voor de hele set van 25.

Ik ben nog steeds in bezit van mijn aankoopbewijs uit 2014 als dat wat het uitmaakt. Het gaat om een éénmalige verkoop. Ook de gestegen waarde is makkelijk aantoonbaar met een duidelijk historiek die toont voor hoeveel deze verkocht worden.

- Klopt het dat hierop normaalgezien geen belastingen hoeven betaald te worden?
- Zo ja, verricht ik best bepaalde acties aangezien een transactie van deze grootte wellicht ergens alarmbellen zal doen afgaan?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 12 mei 2021 09:09

verkopen die geen wederkerend karakter hebben zijn inderdaad vrijgesteld van belasting.

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 12 mei 2021 09:14

Een goede huisvader kan ook een gamer zijn! Inderdaad vrij van belastingen, wel zien dat u alles kan documenteren indien daar om gevraagd wordt.

Reclame

BertPraet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mei 2021 14:06

Goed om te weten. Dank u voor de hulp :-).

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”