Belastingen op bitcoin minen

Cedric_j
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingen op bitcoin minen

#1 , 07 mei 2021 12:56

Hallo iedereen,

Momenteel ben ik een student aan de unif en ik heb een gaming pc die ik bitcoins (eigenlijk ethereum maar je wordt betaald in bitcoin) laat minen.
Ik verdien hier ongeveer 25-30€ aan bitcoins per week aan, dit betekend zo een 1350€ als ik dit een heel jaar doe. Momenteel zet ik mijn bitcoins in mijn wallet op Coinbase.
Ik weet dat als je bitcoin actief koopt/verkoopt dat de winst als "divers inkomen" moet aangegeven worden bij de belasting en dus hier 33% op betaaald moet worden. Ik weet ook dat er iets bestaat als "de goede huisvader" en dat je dit bekomt door op lange termijn te invester meer dan 1 jaar geloof ik en dan zijn er geen belastingen te betalen.
Heeft iemand een idee of dit mogelijk is om te bekomen met deze situatie?

Mvg,
Cedric_j

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 mei 2021 14:03

Minen is niet "beleggen of investeren als goed huisvader" .

Het is aktief inkomen genereren.
Dus eigenlijk ook belastingen betalen...

LeenW
Berichten: 12838

#3 , 07 mei 2021 14:04

Geen van beide, u bent op continue basis aan het minen, dat is een beroepinkomst.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 mei 2021 07:29

PS: misschien eens een verbruiksmeting doen op je PC, en kijken wat dat minen op jaarbasis kost aan elektriciteit ...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”