belastingen - feitelijk gescheiden

mverstappen
Topic Starter
Berichten: 7

belastingen - feitelijk gescheiden

#1 , 28 jan 2009 21:37

Momenteel ben ik feitelijk gescheiden, zodoende hebben mijn aanstaande ex en ik elk apart onze belastingsbrief ingevuld.

Ik heb bericht gekregen van de belastingsdienst dat we X Euro zullen terugtrekken. Nu kunnen we dit voorstel aanvaarden waardoor dit bedrag gedeeld wordt door 2 (of een onderling te overeenkomen verdeelsleutel) indien we beiden akoord gaan.

Ikzelf doe aan pensioensparen, fiscaal sparen, ... en nog enige andere zaken zodat ik dit alles kan inbrengen om een maximaal fiscaal voordeel te bekomen. Hierdoor wens ik niet in te gaan op een gezamenlijke afrekening maar een afrekening per persoon. Mijn aanstaande ex heeft geen producten met een fiscaal voordeel!

Ik heb nu 5 dagen bedenktijd om mijn voorkeur door te geven ...

Wat gebeurt er indien ik doorgeef dat ik apart wil behandeld worden en mijn aanstaande ex doorgeeft dat hij gezamenlijk wil belast worden?

Wat indien mijn aanstaande ex niet binnen 5 dagen antwoord geeft?

Kan ik met 100% zekerheid stellen dat mijn fiscaal voordelige producten enkel een voordeel geven aan mij?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding