Pokerwinsten aangeven

renolex
Topic Starter

Pokerwinsten aangeven

#1 , 31 dec 2008 15:10

Hallo,

Ik had graag geweten wat je met online pokerwinsten moet doen in België.
Moet je deze aangeven?
Zoja, hoe?

Vriendeijke groeten en beste wensen voor 2009.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jan 2009 09:53

Wetboek Inkomstenbelastingen
Artikel 90
Diverse inkomsten zijn :

1° onverminderd het bepaalde in 8°, 9° en 10°, winst of baten, hoe ook genaamd, die zelfs occasioneel of toevallig, buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid, voortkomen uit enige prestatie, verrichting of speculatie of uit diensten bewezen aan derden, daaronder niet begrepen normale verrichtingen van beheer van een privé-vermogen bestaande uit onroerende goederen, portefeuillewaarden en roerende voorwerpen ;

scorpioen

renolex
Topic Starter

#3 , 01 jan 2009 16:44

Wetboek Inkomstenbelastingen
Artikel 90
Diverse inkomsten zijn :

1° onverminderd het bepaalde in 8°, 9° en 10°, winst of baten, hoe ook genaamd, die zelfs occasioneel of toevallig, buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid, voortkomen uit enige prestatie, verrichting of speculatie of uit diensten bewezen aan derden, daaronder niet begrepen normale verrichtingen van beheer van een privé-vermogen bestaande uit onroerende goederen, portefeuillewaarden en roerende voorwerpen ;

scorpioen
Wat betekent dit in mensentaal? :oops:
Ik neem aan dat de tekst bedoelt dat je het moet aangeven, maar hoe doe je dit dan?

greetz

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jan 2009 17:00

aangifteformulier - deel 2 - code 1200

scorpioen

Joeri_J

#5 , 05 jan 2009 12:32

De geldelijke tegoeden die aan de abonnees worden toegekend op grond van de algemene en bijzondere voorwaarden zijn niet belastbaar inzake directe belastingen gezien ze niet vallen onder één van de vier categorieën van inkomsten van natuurlijke personen, met name :
- Inkomsten uit het beheer van een privaat vermogen ;
- Inkomsten uit een beroepsactiviteit ;
- Inkomsten voortkomend uit winstgevende activiteiten ;
- Inkomsten die hun oorsprong vinden in occasionele verrichtingen of in speculaties.
De ontvangen sommen worden dus niet belast en er wordt voor deze bedragen geen enkele fiscale fiche uitgereikt.
Heb ik bij online zaken al zien staan...

Is de bovenstaande tekst dan "zever" of kan dit toch kloppen?

John B

#6 , 05 jan 2009 13:32

afhankelijk van de situatie kunnen die winsten ook belast worden als beroepsinkomsten (bijv. wanneer de persoon heel frequent speelt).

Joeri_J

#7 , 05 jan 2009 14:11

afhankelijk van de situatie kunnen die winsten ook belast worden als beroepsinkomsten (bijv. wanneer de persoon heel frequent speelt).
De informatie die ik vond stond bij een reclame website.
(reclame bekijken/krijgen in ruil voor €)

Dit is louter occasioneel...

remalex

#8 , 21 feb 2009 20:06

Hallo,

Ik had graag geweten wat je met online pokerwinsten moet doen in België.
Moet je deze aangeven?
Zoja, hoe?
Inkomsten voortvloeiend uit een illegale activiteit kan u in principe niet aangeven.

Uw inkomsten worden dus in principe niet belast,
doch kunnen beboet worden wegens het illegale kararkter van de activiteit waarmee u zich verrijkt.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”