Schenking van bedrijf aan jeugdvereniging

Syprer
Topic Starter
Berichten: 3

Schenking van bedrijf aan jeugdvereniging

#1 , 22 dec 2008 18:38

Beste,

met al die music for live toestanden hoor ik allerlei bedrijven schenkingen doen.

Nu, onze plaatselijke jeugdvereniging staat voor een vrij grote investering in hun gebouwen en ik zou daar met ons familiebedrijf een bedrag van enkele duizend euro willen schenken.

Na kort onderzoek weet ik dat "Chiro Vlaanderen" een erkende vzw is om zelf fiscale attesten uit te schrijven en het geld dan door te storten naar hun lokale afdeling.

Kan ik deze schenking dan ingeven als kosten in ons bedrijf? Dus eigenlijk aftrekbaar voor belastingen zodat ik toch een beetje minder belasting moet betalen! Op die manier hebben we er zelf ook nog een beetje voordeel bij.

Waarom deze vraag? Wel, wij sponsoren ook enkele sportverenigingen en daar heeft de belastingsinspectie ooit al een voetbaltruitje "opgevraagd" ter controle. Kunnen ze dit ook doen bij een jeugdvereniging? (ik zou niet weten waar ik reclame moet laten opzetten want dit druist in tegen de "regels" van een reclameloze jeugdvereniging)

Dank u!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding