Liegen over verblijfplaats omwille van fiscaal voordeel?

elisabeth
Topic Starter
Berichten: 18

Liegen over verblijfplaats omwille van fiscaal voordeel?

#1 , 20 dec 2008 09:41

Mijn ex-man en ik zijn zes jaar gescheiden, hebben 4 kinderen in co-ouderschap en bilocatie (week/week verblijf).

Begin november van dit jaar verhuisde mijn ex-man plots. Bilocatie is door de afstand niet langer mogelijk. De kinderen verblijven nu dus permanent bij mij, maar we wachten nog op een vonnis.

Ik ben bij de gemeente geweest om de adressen van de kinderen te veranderen en daar blijkt dat mijn ex zijn adres nog niet heeft gewijzigd.

Hij zegt dit pas op 5 januari 2009 te zullen doen. Uiteraard komt het hem goed uit omdat hij dan op 1 januari nog zijn oude verblijfplaats die in een gemeente zonder gemeentetaks ligt!

Ik heb intussen ook de wijkagent thuis gehad die het document van de gemeente heeft getekend dat de kinderen bij mij wonen en ik hoop nu nog voor het einde van het jaar een gezinssamenstelling te kunnen krijgen waarop de kinderen bij mij staan.

Concreet:
Mag mijn ex liegen over zijn verblijfplaats? Mag je een domicilie opgeven die enkel op papier bestaat maar niet in de realiteit? (hij kan letterlijk zijn vorige huis niet meer bewonen, want de nieuwe eigenaar is het aan het verbouwen!)

Wat als hij bij de belastingen aangeeft dat hij vier kinderen ten laste heeft op 1 januari 2009 terwijl dit niet met de werkelijkheid strookt?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding