Btc trading - taxen?

iceman1975
Topic Starter
Berichten: 33

Btc trading - taxen?

#1 , 27 mar 2021 14:01

Een goede vriend van mij opende enkele jaren een geleden een account om bitcoins te traden. Het forex trading account is elitefx-options.com
Hij investeerde enkele duizenden euro’s en begon te traden, intussen is zijn saldo 24k dollar en heeft hij zijn bitcoins gecasht.
Hij heeft al verscheidene fees betaald voor te traden op zijn account. Nu hij de 24k dollar wil withdrawen gaat dit niet omdat hij nog een IRS tax moet betalen van 1200 euro. We vertrouwen het zaakje eigenlijk niet omdat ze een nieuwe storting vragen. We hebben al aangeven om de tax te verrekenen met het saldo dat op de account staat, maar men meld dat dit niet gaat.

Wie heeft hier enige ervaring mee? Gaat het hier om een scam of is die vraag mbt IRS tax legitiem?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 28 mar 2021 12:34

Zou mij verbazen als hij dat geld ooit ziet. Onbekende website (niet zoals de "grotere" exchanges, staat zelfs geen vennootschapsnaam op de website), al hopen kosten, en nu wilt men nog eens geld om uit te betalen. Knipperlichten! Die kost zou men bij legitieme website sowieso kunnen aftrekken van de balans.

Maar: de bronheffing op dergelijke transacties in de US is 30%, tenzij men een formulier W-8 BEN invult. Dan kan dit naar 0% herleid worden.

VikingZilver
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 apr 2021 12:59

Eerlijk gezegd lijkt mij die website mij op het eerste zicht nogal scammy. Heel bizar dat uw vriend die site vond ipv de vele betrouwbaardere crypto exchanges. Hoe is dit nog afgelopen?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”